První český řetězec začíná využívat služeb umělé inteligence. V Albertu díky tomu strávíte méně času na pokladně

Albert přichází s inovativní novinkou, kterou se chystá implementovat až do 350 svých poboček. Díky ní stráví zákazníci v prodejnách mnohem méně času.

i Zdroj fotografie: ŠJů/ Creative Commons / CC-BY-SA
                   

Umělá inteligence hýbe světem a už v dnešní době je na tom tak dobře, že by klidně dokázala nahradit člověka v některých zaměstnáních. Její užitečnost si v poslední době začínají uvědomovat i některé supermarkety, a tak ji začínají využívat k tomu, aby zefektivnila jejich provoz. Příkladem je společnost Albert, která postupně zavádí nové systémy s cílem zpříjemnit nakupování a zrychlit zákazníkům odbavování na pokladnách.

Albert zkouší umělou inteligenci

První náznaky toho, že se Albert bude chtít vydat novým technologiím naproti, dokazuje jeho tisková zpráva z léta minulého roku. Už tenkrát na svých webových stránkách Albert informoval o tom, že bude zavádět umělou inteligenci do svých prodejen, aby pomohl zákazníkům zkrátit čas strávený na pokladně. Jak to chce udělat a na jaké novinky se nejen zákazníci, ale i zaměstnanci budou moci těšit?

Přihlaste se k našemu newsletteru a mimo jiné získáte možnost účastnit se soutěže a mít přehled o dalších nabídkách našich partnerů. Soutěž je pouze pro aktivní odběratele novinek.

iZdroj fotografie: Realeklas / Creative Commons / CC-BY-SA
Albert zavádí pokladny s umělou inteligencí

Jak redakce Událostí247 zjistila, Albert chce znalosti umělé inteligence implementovat do svých pokladen. Každá pokladna bude mít svou kameru, která dokáže rozpoznat nebalené pečivo, ovoce a zeleninu. V praxi to momentálně vypadá tak, že musí pokladní dlouho procházet katalogem na displeji a hledat ten správný kousek zeleniny nebo ovoce. V budoucnu to už ale nebude potřeba. Umělá inteligence produkt rozpozná sama a pokladní se tak budou moci věnovat jiným, příjemnějším věcem.

V Albertu si potrpíme na inovace a zajímají nás zejména ty, které zpříjemní zákazníkům nákup v našich prodejnách. Jako většina inovací, které jsme již zavedli, i tato navíc pomůže kolegyním a kolegům na pokladnách a usnadní jim práci. Navíc jim poskytne více času pro zákazníky,“ prozradil Jiří Mareček, ředitel komunikace obchodů Albert.

Co dalšího se chystá

Zmíněný systém je aktuálně v provozu v 50 prodejnách a do konce roku 2025 má být aktivní ve všech 350 pobočkách řetězce. Albert tímto krokem navazuje na strategii, jejímž cílem je snižovat zátěž zaměstnanců a zvyšovat komfort pro nakupující. Nejde však o jedinou novinku, kterou Albert implementoval a se kterou se v budoucnu chystá pracovat.

iZdroj fotografie: Realeklas/ Creative Commons / CC-BY-SA
Zákazníci by v budoucnu na pokladnách nemuseli trávit tolik času

V newsroomu na webových stránkách Albertu se mohou zákazníci dozvědět, jaké všechny inovace pro ně jejich oblíbený řetězec chystá. Kdysi to samozřejmě byly samoobslužné pokladny a zkrácené účtenky, pak přišla například aplikace. V dnešní době se už můžete setkat i se systémem samoobslužného odbavování nákupu za pomoci Albert Scan nebo také s elektronickými cenovkami. Je vidět, že Albert se inovativním technologiím opravdu nevyhýbá a nakupování v něm ušetří zákazníkům v budoucnu spoustu času.

Co na to říkáte?

Diskuze Vstoupit do diskuze
Autor článku

Martin Dvořák

Zkušený sloupkař, který od roku 2015 působil v zájmových časopisech. V zpravodajství Událostí247 se nyní snažím čtenářům přiblížit domácí témata, která se jich přímo dotýkají.

Zobrazit další články