Řetězec klamal své zákazníky, teď dostal tvrdý trest. Dostal, co si zasloužil, míní zákazníci
Nakupujete v tomto supermarketu? Dejte si pozor na to, aby vás neoklamal, soud mu za falešné slevy nedávno udělil vysokou pokutu.
Všichni moc dobře víme, že u nás existuje zákon o ochraně spotřebitele, bohužel, supermarkety o jeho existenci buď neví, nebo ho naprosto ignorují. Jak jinak si totiž vysvětlit, že pravidelně klamou své zákazníky, nabízí jim falešné slevy a také nekvalitní? A slovem pravidelně myslíme opravdu opakovaně a to i přes to, že za to platí pokuty. Bohužel, ty jsou častokrát tak nízké, že pak nemají jakoukoliv motivaci se ze svých chyb poučit. A co je nejhorší, jasně tím ukazují, že jim nedělá problém lhát svým zákazníkům.
Problém s falešnými slevami
Vůbec největším problémem téměř v každém supermarketu jsou falešné slevy. Každý řetězec musí nabízet svým zákazníkům slevy, které vychází z nejnižší ceny za posledních 30 dní. Jenže některé řetězce, jako například Albert, toto pravidlo porušují. Ideálním příkladem je cas, který se odehrál na začátku letošního roku. Albert nabízel zrnkovou kávu za 399 Kč, přičemž zákazníkům tvrdil, že je ve 44% slevě. Sleva vycházela z klasické ceny 719 Kč, ve skutečnosti však nejnižší cena za posledních 30 dní činila 329 Kč. V takovém případě se nejednalo o slevu.
Dalším problémem je samotná informace o nejnižší ceně za posledních 30 dní. Supermarkety tuto informaci častokrát uvádí až na spodku cenovky a to menším písmem, které je pak snadno přehlédnutelné. Zákazníci, kteří si nejnižší ceny za posledních 30 dní nevšimnou, pak zbytečně nakupují produkt za mnohem vyšší cenu. Nemají tak přehled o tom, kdy se daný produkt vyplatí koupit, a kdy by po něm za danou cenu naopak neměli ani sáhnout.
Supermarkety jsou nepoučitelné
Česká obchodní inspekce si na podobné případy dává pozor a řetězcům pravidelně rozdává pokuty. Jak uvádí portál Kverulant, jen ve třetím čtvrtletí minulého roku si řetězce vysloužily za falešné slevy pokuty v celkové hodnotě přesahující 10,5 milionů korun. A jaký byl výsledek? Řetězcese nepoučily a některé se dokonce odvolaly i k nejvyššímu správnímu soudu. Tak učinil například Albert, ten u soudu ale nepochodil a sankce ve výši 220 tisíc korun nakonec byla potvrzena.
Řetězce nadále klamou své zákazníky, pravidelně dostávají pokuty a nezdá se, že by se jakkoliv poučily. Česká obchodní inspekce je tak připravena pokuty výrazně zvýšit. Česká obchodní inspekce má podle zákona možnost udělit pokutu dosahující až 5 milionů korun. Pokud tedy supermarkety nadále budou přistupovat ke svým zákazníkům podobným způsobem, brzy by mohly na své chování doplatit.





