Takhle na nás vydělává peníze Lidl, Kaufland a další řetězce. Češi nevěří vlastním očím, neslýchané

Možná o tom ani nevíte, ale některé obchodní řetězce vydělávají na maržích víc než ty ostatní.

i Zdroj fotografie: Realeklas / Creative Commons / CC-BY-SA
                   

O tom, že obchodní řetězce n vždy hrají se zákazníky fér, jsme na Událostech247 psali několikrát. V lednu jsme informovali o kauze týkající se obchodu Albert. Ten v zákaznících vyvolával falešný dojem výhodné koupě, když u balení kávy značky Tchibo lživě uváděl, že je zlevněná ze 719 korun na 399 korun. 

Němečtí zákazníci platí méně

Pravda však byla taková, že stejný balíček kávy pár týdnů zpět Albert nabízel za 379 korun. Od soudu pak za to odešel s pokutou 200 000 korun a rozhodně není sám. Jak již informovala Potravinářská komora na svém webu, jen v posledním čtvrtletí minulého roku zaplatily řetězce na pokutách přes 6 milionů korun. Nastavování slev má jasná pravidla, která najdete například na webu České obchodní inspekce.

Přihlaste se k našemu newsletteru a mimo jiné získáte možnost účastnit se soutěže a mít přehled o dalších nabídkách našich partnerů. Soutěž je pouze pro aktivní odběratele novinek.

Vyšla najevo pravda o oblíbených řetězcích. Lidl a Kaufland šidí české zákazníky, proto platíme stále více

iZdroj fotografie: Aleš Peterka pro Události247
Řetězce si berou podstatně vyšší marže v Česku, než tomu je v sousedních zemích

Dvěma nejsilnějším řetězcům s potravinami Kaufland a Lidl se v České republice opravdu daří. Své ziskové marže totiž mají v posledních letech nastavené o poznání výše než doma v Německu. Upozornil na to server Novinky. Zatímco Kaufland v roce 2024 v Česku dosáhl provozní ziskové marže téměř 4 procent, německé Kauflandy měly tuto marži poloviční, vyplývá z porovnání údajů databáze Orbis společnosti Moody’s.

Češi Lidlu vydělávají horentní sumy

Lidl v Česku na tom byl ještě lépe. Jeho zisková marže loni činila 6,3 procenta, o rok dříve to bylo dokonce 7 procent. V Německu podle posledních dostupných dat z roku 2023 dosahoval srovnatelný údaj o maržích jen 2,7 procenta. Znamená to, že čeští zákazníci za zboží zaplatí víc peněz než jejich němečtí sousedé. Navíc se to může týkat i dalších řetězců. „No to snad není pravda. Jenže se nemáme jak bránit. S tím by měla něco dělat vláda,“ řekla Událostem247 paní Hedvika M. z Přerova.

Sleva 0 procent: Nákupní řetězce lákají zákazníky na falešné slevy

iZdroj fotografie: Daniel Procházka pro Události247
Ceny potravin jsou hojně diskutovaným tématem

Lidl je tedy největším obchodním řetězcem v Česku a vydělává pěkné peníze. Ve zkráceném účetním období od 1. března 2023 do 1. prosince 2023 dosáhl čistého zisku ve výši 3,1 miliardy korun a celkových tržeb 66,7 miliardy, jak Události247 zjistily v databázi Justice. V účetním roce od 1. března 2022 do 28. února 2023 čistý zisk Lidlu ČR činil 5,2 miliardy korun a celkové tržby 84,4 miliardy korun. 

Co si o tom všem myslíte vy?

Diskuze Vstoupit do diskuze
Autor článku

Jiří Klimenský

Dlouholetý nadšenec v oblasti ekonomie a společenských témat. V minulosti jsem působil v několika menších regionálních médiích. Teď se snažím čtenáře informovat o důležitých tématech na Událostech247.

Zobrazit další články