Tesco ruší čárové kódy. Pokud si na nákup nevezmete chytrý telefon, nebudete si moct nakoupit
Nákupy v obchodech už dávno nejsou tím, čím bývaly. Na scénu se totiž dostávají moderní technologie a zákazníci to už pociťují.
Když jdeme na nákup, zajímají nás především ceny. Jak redakce Událostí247 zjistila na webu Ministerstva průmyslu a obchodu, prodejci mají povinnost je u každého produktu uvádět. Většina zákazníků se proto v obchodech dívá na cenovky, které však v poslední době procházejí velkou obměnou, jak Události247 psaly již dříve.
Testování zatím probíhá v zahraničí
V rámci úspory času i peněz totiž ty papírové nahrazují cenovky digitální. Ušetří se tak kilometry papíru a zaměstnanci je nemusejí předělávat ručně. Zákazníci rozdíl vůbec nepoznají, cenovky na první pohled vypadají pořád stejně. Nedávno se pro postupné zavádění další novinky pro zákazníky rozhodla začít společnost Tesco. Nemusíte se však bát, zatím ji testuje pouze v Británii.

V rámci rozšířeného pilotního projektu proto Tesco zkouší novou generaci čárových kódů, jsou to QR kódy. Konkrétně jsou tyto kódy u 12 vybraných vlastních značek masa a čerstvých potravin jen v několika prodejnách. Stejně jako původní čárový kód tyto QR kódy nové generace poskytují jedinečnou digitální identitu pro každý produkt. Kromě toho mohou nést výrazně více informací než běžné čárové kódy, píše web gs1uk.
Bez chytrého mobilu bude mít zákazník smůlu
Nová technologie má přinést zákazníkům větší komfort. Umožní jim totiž nejen naskenovat produkt u pokladny, ale zároveň si na displeji mobilu zobrazí důležité informace, jako je původ, složení, nutriční hodnoty, recepty nebo recenze ostatních zákazníků. Díky tomu bude mít kompletní přehled o tom, co si z obchodu odnáší. Tady je ovšem to ALE. Pokud nemá chytrý mobil, tak bude nákup problematičtější.

O tom, co nastane, pokud mít chytrý mobil nebudete, nebo se vám třeba zrovna při nákupu vybije, zatím společnost Tesco mlží. Má však ambice zavést tuto praxi do roku 2027 do většiny svých prodejen. Významné mezinárodní značky a maloobchodníci, včetně společností Walmart, Amazon, PepsiCo a L’Oréal, už QR kódy běžně používají. Nás zatím může uklidňovat to, že než se tato novinka dostane do Česka, bude to ještě pár let trvat.