Oblíbený obchodní řetězec Lidl se v posledních měsících setkává s kritikou. Na sociálních sítích si stále více lidí stěžuje na problém se samoobslužnými pokladnami.
Zdá se, že samoobslužné pokladny stále rozdělují zákazníky do dvou skupin. Zatímco někteří si je pochvalují, jiní mají naprosto opačný přístup a byli by raději, kdyby z obchodů zmizely. Ano, jít na samoobslužnou pokladnu je svobodná volba každého zákazníka, tedy do chvíle, než ho k tomu začne sám obchod tlačit. Ano, to se v poslední době opravdu děje, a jak redakce Událostí247 zmiňovala, lidem se to pochopitelně nelíbí. Někteří dokonce zastávají takový přístup, že by šli k samoobslužné pokladně pouze v případě, že by za to dostali slevu.
Samoobslužné pokladny mají své odpůrce
Bezkontaktní platby jsou dnes pro většinu lidí samozřejmostí. Platební karty, mobilní aplikace nebo chytré hodinky už dávno nahradily hotovost, kterou mnozí nosí jen výjimečně. Technologický pokrok zjednodušil každodenní nákupy natolik, že papírové peníze a kovové mince zůstávají často zapomenuté v peněžence. Jenže ne všichni se s tímto vývojem dokázali smířit. Nechápejte nás špatně, není na tom nic špatného. Bohužel, to si častokrát neuvědomují majitelé některých prodejen u nás. Velkou kritiku za to schytává v poslední době především Lidl.
Jak uvádí Česká národní banka, zájem o platby kartou se neustále zvyšuje. Jen počet karet, které byly vydány, se v roce 2024 zvedl na neuvěřitelných 15,2 milionu kusů. Naproti tomu bankomatů začíná ubývat, za což pochopitelně může stále menší zájem o hotovost. I přes tyto statistiky to neznamená, že o hotovost nemá zájem nikdo. Ba naopak – v obchodech se stále objevuje spousta lidí, kteří by rádi platili hotově. Jenže když jsou hnáni k samoobslužným pokladnám, nastává problém. Například na těch v Lidlu totiž hotovostí vůbec platit nejde. No, a co pak?
„Už mě to pěkně štve. Už několikrát se mi stalo, že nás v Lidlu nutili k návštěvě samoobslužných pokladen. Když je v prodejně málo lidí, zavře se hlavní kasa a prodavačka jde pomáhat se zbožím. My jsme pak odkázáni na samoobslužné pokladny, které ale neberou hotovost. To mimochodem beru jako kudlu do zad, je to diskriminace. Nicméně zase pak musím čekat, než se prodavačka vrátí, aby mi namarkovala zboží, protože kartou prostě neplatím a markovat zboží si sama rozhodně nebudu,“ řekla Událostem247 Jaroslava J. z Prahy, která tak reagovala na jeden z našich starších článků týkajících se právě Lidlu.
Lidé toho už mají dost
Paní Jaroslava rozhodně není jediná, kterou tato skutečnost štve, a nutno podotknout, že na tom je ještě dobře. Většina zákazníků si totiž při první návštěvě samoobslužné pokladny v Lidlu nevšimne upozornění na to, že berou jen platební karty. Na sociálních sítích se nedávno objevil příspěvek zákazníka, který byl svědkem takové situace. Starší paní si v samoobslužné pokladně načetla nákup v hodnotě zhruba tisíce korun. Když ale zjistila, že nemůže zaplatit hotově, rozčileně odešla – zboží nechala ležet a pokladna tak zůstala zablokovaná.
Výsledek je poté jasný – nákup zůstane na pokladně a ta se nemůže znovu použít do té doby, než zaměstnanci nákup vrátí a pokladnu odblokují. Tím se ztratí spousta času, tvoří se fronty a pak jsou frustrovaní jak zákazníci, tak i zaměstnanci obchodu. Ať už je váš názor na samoobslužné pokladny jakýkoli, na jednom se zřejmě shodneme. Každý platící systém by měl být schopen přijímat hotovost.
Používáte rádi samoobslužné pokladny?


