Za každý ujetý kilometr na silnici budou řidiči platit poplatek. Státu dochází peníze, schytají to řidiči

Když chce stát napumpovat státní rozpočet, zaplatí to občané. V tomto případě přišla řada na šoféry.

i Zdroj fotografie: Martin Dvořák pro Události247
                   

Na Událostech247 jsme psali například o tom, že vláda zdražila dálniční známky. Cena té roční se zvedla o 800 korun na 2300 korun. Nově si mohou řidiči zakoupit také dálniční známku na jeden den, která vyjde na 200 korun. Vláda však v tomto případě řidiče pěkně naštvala. Ukázalo se totiž, že tato známka neplatí 24 hodin, jak mnozí předpokládali, ale jen jeden kalendářní den.

Německá vláda ví, jak nakrmit státní kasu

Psali jsme také o tom, že dalším výdajem navíc je povinné ručení, které je dražší, než tomu bylo doposud. V únoru se průměrná výše nově sjednaného povinného ručení zvedla o rekordních 15 procent oproti únoru 2023. Ručení tak v průměru vychází na 4896 korun za rok, vloni v únoru byla průměrná cena 4 266 korun. Oproti únoru 2023 nejvíc zdražily ČPP a Kooperativa, a to o více než třetinu. Řidiči přitom bez tohoto pojištění nesmí vůbec na silnici.

Pozor: Všichni čeští řidiči musí v roce 2024 povinně odevzdat poplatek 4896 Kč. Kdo nezaplatí, ten nemůže s autem na silnici

Víte od nás také to, že řidiči v Německu to nemají vůbec lehké. Nejen, že musí dodržovat opravdu přísné zákony, ale teď přišla tamní vláda s dalším nápadem, jak do státní kasy napumpovat další peníze. Německá dálniční síť je s necelými 13 000 kilometry druhou nejdelší sítí v Evropě. Většina řidičů osobních aut však za průjezd německými dálnicemi a silnicemi neplatí, jak píše web Portál řidiče.

Nové silnice mají zaplatit řidiči

Expertní skupina zřízená německou spolkovou vládou nedávno přišla s návrhem, že řidiči by měli nově platit poplatek za každý najetý kilometr bez ohledu na to, jakým autem jezdí. Infomuje o tom web Focus. Důvodem má být špatný stav mnohých silnic. Ne jejich opravu totiž vláda nemá peníze. Web Autoforum upozornil na to, že se proti tomu ostře ohradil autoklub AvD, který poukazuje na to, že řidiči jsou už teď zatíženi všemožnými daněmi a poplatky, které se navíc stále zvyšují.

iZdroj fotografie: ŠJů / Creative Commons / CC-BY-SA
Německo má na stole návrh, který by zpoplatnil všechny aktivní řidiče

I když jde zatím o pouhý návrh, mnozí řidiči z něj mají vrásky na čele. Michael Haberland, šéf dalšího německého autoklubu Mobil in Deutschland, uvedl, že řada z nich nemá ani možnost přejít na veřejnou dopravu, protože ta zvláště v odlehlých oblastech neexistuje, píše dále Autoforum. „No to je teda pěkná hloupost, myslím, že to by řidiči nevydělávali na nic jiného. I když na policisty nadávám, jsem rád, že žiju tady a ne v Německu, tam to šoféři fakt nemají jednoduchý,“ řekl Událostem247 pan Jirka z Prahy.

Jak na vás podobný nápad působí? Uvítali byste něco podobného i v ČR? Napište nám to v komentářích

Diskuze Vstoupit do diskuze
55 lidí právě čte
Daniela Beránková
Autor článku

Daniela Beránková

S praxí z oblasti médií mám letitou zkušenost, především v menších městských periodických časopisech. Editaci textů se věnuji přes deset let. Nyní své znalosti a zkušenosti uplatňuji na Událostech247.

Zobrazit další články