O tom, že práce prodavače či prodavačky je náročná, není pochyb. Na zaměstnance jsou často kladeny velké nároky.
Psali jsme třeba o tom, že letos dostali přidáno zaměstnanci prodejen Lidl. Například zástupce manažera má plat 51 800 korun, po třech letech 57 800. Na pozici prodavačky supermarket nabízí při plném, 40hodinovém úvazku, nástupní mzdu 35 300 korun. Po 3 letech si pak zaměstnanci polepší o další 3 300 korun na celkových 38 600 korun.
Nadřízení prodavačky šikanovali
Takhle dobře se však rozhodně nemají zaměstnanci sítě polských obchodů Biedronka, který provozuje společnost Jeronimo Martins. Tito lidé totiž čelí dlouhodobě náročným pracovním podmínkám, jak informoval server Business Insider. Češi přitom tyto obchody milují, protože se zde dá nakoupit široká škála zboží s velkými slevami. O tom, jak těžké to mají tamní zaměstnanci, však zákazníci neví.
Prodavačky si stěžují například na vykořisťování, pracovní napětí, časté propouštění a také šikanování ze strany nadřízených. Pracovníci obchodu popsali polskému webu Wyborcza, že na jedné směně pracují jen dva nebo tři lidé, kteří zároveň musí vyřizovat pokladny, dopékat pečivo a doplňovat zboží do regálů. Podobné problémy se v polské Biedronce řešily už před více než deseti lety. Někteří vedoucí pracovníci tehdy dostali pokuty, nebo rovnou výpověď.
Problémů je čím dál víc
Řetězec se často nechává slyšet, že svým zaměstnancům pravidelně zvedá platy. Není to však tak úplně pravda. „Poslední navýšení platů vyplynulo z růstu minimální mzdy, nikoliv z touhy ocenit zaměstnance. Byla to prostě jen povinnost firmy,“ popsala webu jedna z prodavaček. Stěžují si však také zákazníci. V prodejnách posle nich není dostatek ovoce a zeleniny, pečivo, jsou fronty u pultu s masem, nebo je otevřená jen jedna pokladna.
To je ovšem důsledkem toho, že zaměstnanci Biedronky v tak malém počtu zkrátka celou prodejnu obsloužit nestačí. Stížnosti se objevily také na nefungující aplikaci My Ladybug, jak Události247 dohledaly na polském webu Onet. Po nejnovější aktualizaci často nefunguje nebo pokaždé vyžaduje ověření poskytnutím telefonního čísla a kódu. Zákazníci si už dlouhou dobu stěžují také na palety umístěné v obchodě, které jim zavazí.
Chodíte nakupovat do Biedronky?

