Zaměstnanci známého obchodního řetězce popsali otřesné pracovní podmínky. Tohle ani nechtějte vědět, katastrofa

Práce v obchodním řetězci je pro zaměstnance často namáhává. U některých zaměstnavatelů to navíc může být daleko horší, než je běžně v tomto odvětví zvykem.

i Zdroj fotografie: Vadim Andreev SP / Creative Commons / CC-BY-SA
                   

O podmínkách zaměstnanců obchodních řetězců jsme vás už v minulosti na Událostech247 informovali. Konkrétně letos v červnu, kdy se tuzemské vedení Lidlu rozhodlo prodloužit otevírací dobu. Nejenom prodavačky v obchodech, ale i zákazníci reagovali na tento krok velice kriticky. Vadilo jim totiž, že už tak dlouhé směny se zaměstnancům na řadě poboček nedobrovolně prodlouží.

Problém jménem Biedronka

Teď přišli s vážnými obviněními zaměstnanci polského řetězce obchodů Biedronka. Řadě Čechů jsou obchody polského giganta dobře známy. Češi, kteří jezdí k sousedům nakupovat, často vyhledávají právě obchody řetězce Biedronka. Je tomu tak hlavně kvůli příznivým cenám a častým výhodným a časově omezeným nabídkám. O jedné z takových nabídek jsme vás před časem informovali na Událostech247.

Oblíbený obchodní řetězec dává 2 dny v týdnu obrovské slevy. Kdo toho nevyužije, ten se sám okrade

Zaměstnanci si podle webu Business Insider konkrétně stěžují na pracovní podmínky. Mezi praktiky, o kterých web píše, patří například vykořisťování, pracovní napětí, časté propouštění a šikanování ze strany nadřízených. Podobné problémy se v polské Biedronce řešily zhruba před deseti lety, píše dále Business Insider. Někteří vedoucí pracovníci byli v důsledku toho za své chování pokutováni a propuštěni.

Jedna ze zaměstnankyň teď v rozhovoru pro polský server Interia prozradila, že na směnách v obchodě je stabilně málo zaměstnanců. Přestože byla zprvu zaměstnána jako pokladní, krátce poté byla přeřazena k rozdělování palet ve skladu. V rozhovoru dále řekla, že se jí zaměstnanec, který ji měl zaškolit, smál. Důvod jí doteď není jasný. V rozhovoru dále popsala, jak musela pracovat i přesto, že byla nemocná. Když byla navíc později zaměstnavatelem propuštěna, slyšela, jak ji vedoucí obchodu nadává a pomlouvá.

Vedení poskytlo vyjádření

Z výpovědí několika dalších žen, které přinesl zmíněný server Business Insider, vyplývá, že křik vedoucích na podřízené zaměstnance je v obchodech řetězce zcela běžnou záležitostí. Zmíněné ženy dále mluví o šikaně a vykořisťování. Podle nich se zaměstnanci obchodu bojí svých nadřízených. Některé ženy dokonce kvůli tomu podle nich během směny pláčou a naříkají.

iZdroj fotografie: Depositphotos
Podle vyjádření Biedronky jsou všechny zmíněné problémy vyřešeny

Na dotazy od serveru Interia vedení řetězce Biedronka odpovědělo, že si je vědomo těchto problémů a že všechny zmíněné problémy byly řádně vyřešeny. Na dotaz k podstavu zaměstnanců vedení odpovědělo, že se jedná o chybu provozních manažerů. Ti totiž mají mít na starosti plánování pracovní doby. Interia poté zakončuje vyjádření Biedronky tím, že počet zaměstnanců v dílčích obchodech je prý závislý na specifikách města, kde se konkrétní prodejny nachází.

Co si o tom všem myslíte vy? Váš názor nám můžete říct v komentářích dole pod článkem

Diskuze Vstoupit do diskuze
139 lidí právě čte
Daniel Procházka
Autor článku

Daniel Procházka

Nadšenec do politiky a kultury. Momentálně i redaktor pro Události247, díky kterým můžu své zájmy rozvíjet.

Zobrazit další články