Společnost Meta Platforms, která provozuje sociální sítě Instagram a Facebook zavádí pro Evropskou unii placené verze.
V dnešní době jsme si zvykli na to, že za všechno se platí. Dotkne se to zřejmě brzy i věcí, která se stala nedílnou součástí našeho běžného života. Americká internetová firma Meta Platforms chce totiž v Evropě zavést placené verze Facebooku a Instagramu, které nebudou obsahovat reklamu. Informoval o tom deník The New York Times.
K dispozici bude i verze zdarma
Lidé, kteří za tuto službu ovšem platit nechtějí, se nemusí bát, že by o oblíbené platformy přišli. Bezplatné varianty podle firmy zůstanou pro uživatele v Evropské unii podle dosavadního plánu k dispozici také. Zástupci Mety o svých záměrech zatím oficiálně neinformovali, píše dále The New York Times, který se odvolává na informace ze zdrojů z blízkého okolí společnosti.
I když to tak nevypadá, hlavním záměrem společnosti Meta Platforms není vymámit z uživatelů peníze navíc, ale pouze vyhovět regulační politice Evropské unie. Regulátoři se totiž v poslední době čím dál víc zaměřují na velké internetové platformy a na to, jak sbírají osobní data uživatelů k tomu, aby na ně lépe cílili reklamní příspěvky. Psal o tom web agentury Reuters.
Reklamy podle vlastního gusta
Zatím není jasné, kolik by placená verze stála a sama firma zatím zprávu neokomentovala, doplňuje web TN. Všichni navíc známe situaci, kdy si na internetu najdeme nějaký výrobek a pak nám ho nabízí v dalších reklamách. „Jo, to mě docela rozčiluje, to má pak člověk opravdu pocit, že je pod neustálým dohledem. Ale rozhodně si kvůli tomu platit za Facebook nebo Instagram nezačnu,“ řekla Událostem247 Petra Hlávková z Břeclavi.
Mluvčí společnosti Meta Platforms odmítl informace, které zveřejnil The New York Times, jakkoliv komentovat. Jak píše web Novinky, od vzniku Facebooku se obchodní model této sociální sítě nijak nezměnil. Pro uživatele je podobně jako Instagram nabízena zcela zadarmo, poskytovatelé služby vydělávají pouze na zobrazované reklamě, kterou si jednotlivé firmy platí, aby oslovily co největší počet uživatelů.