Zdá se vám, že je provoz vašeho auta moc drahý? Připravte se na to, že to může být ještě o dost horší.
Vlastnit v dnešní době auto není nijak levnou záležitostí. Mezi povinnosti řidičů patří například povinnost zaplatit povinné ručení. Jak jsme na Událostech247 upozornili, třeba v sousedním Polsku jsou pokuty za tento prohřešek skutečně přísné a od roku 2024 se ještě zvýšily. Majitelé aut, kteří nemají povinné ručení zaplaceno by se tak měli připravit na sankce, které mohou dosahovat v přepočtu až desítky tisíc korun.
Pokuty a poplatky téměř za všechno
Připomněli jsme vám i to, že autolékárnička je nezbytnou součástí výbavy každého vozidla. Každý řidič za volantem, který si ji nezkontroluje a neujistí se, že je v ní vše potřebné, může dostat od policie pokutu. Základem autolékárničky jsou 3 kusy hotového obvazu s jedním polštářkem a stejný počet obvazů se dvěma polštářky. Dále by v ní měla být cívka hladké náplasti, škrtící obinadlo, chirurgické rukavice v obalu, zahnuté nůžky se zaoblenými hroty a izotermická folie.
Věděli jste od nás, že červenci 2023 začaly platit v Londýně nové regulace, které se týkají vozidel starších 8 let. Podle přísných předpisů tak každý, kdo používá auto, které není v souladu s normami ultra nízkých emisí, musí platit denní poplatek ve výši přibližně 330 korun. To v přepočtu znamená zhruba 10 tisíc korun měsíčně, které bude muset řidič poslat do státní kasy. Tyto regulace se zatím týkají Londýna, konkrétně oblasti Greater London Authority, která je ohraničena dálnicí M25.
Kvůli emisím si někteří majitelé aut připlatí
Mezi země, které jsou na řidiče opravdu přísné, patří i Německo. Už na začátku prosince 2023 tam došlo k významným změnám v mýtném systému. Jeho cena se značně zvýší, protože se zavádí další poplatek za emise CO2. Toto opatření se týká i českých silničních dopravců. Ti nejspíš budou muset zvýšené náklady přenést na zákazníka. Jak upozornil web AutoŽivě, znamená to, že pokud se zdraží významným způsobem doprava, zdraží se i produkty, které se takto přepravují.
„Jsem řidičem kamionu už 15 let a nebude to poprvé, co se takhle zdražuje,“ popsal svou zkušenost pan Lubomír. Čeští řidiči kamionů nově například při cestě do Hamburku zaplatí o 2000 eur více než doposud. Pokud tedy chtějí čeští dopravci v budoucnu platit nižší mýtné částky, je v jejich zájmu poskytnout příslušným úřadům potřebné údaje. Nově budou výši mýtného ovlivňovat nové parametry. Jako je třída vozidla, konfigurace náprav kol, konfigurace podvozku, typ vozidla, přítomnost lůžek nebo kabin pro spaní atd.