Majitelé elektromobilů mají smůlu. Pokud si včas nevyřídí registraci, budou platit o 62 % navíc za nabíjení svého auta
Rozdíl v cenících u jednoho provozovatele může být i více než 60 procent. Vše záleží na tom, zda mají lidé vyřízenou registraci.
Přestože elektromobily mají stále řadu odpůrců, přibývá i jejich příznivců. A to i v Česku. Jak dokazují data webu Čistá doprava za letošní první pololetí, zájem o elektromobily v Česku stále roste. Meziročně zde elektromobilů za prvních 6 měsíců letošního roku přibylo o 67 procent, což je v rámci Evropské unie druhé nejvyšší číslo hned po Španělsku. Vedle řady výhod, jež tyto vozy mají, však má jejich provoz i určitá rizika, o nichž ne všichni ví.
Nabíjení elektromobilů se může snadno prodražit
Spolu s rostoucím počtem elektromobilů musí přibývat také množství nabíjecích stanic, aby lidé své vozy mohli dobíjet. Ne u všech jsou ale podmínky nabíjení stejné. Jak totiž redakce Událostí247 zjistila, zásadní je, zda jsou u nich lidé u příslušného provozovatele registrovaní, nebo ne. Pakliže registraci nemají vyřízenou, může se jim dobití pěkně prodražit.

Tento jev v praxi dokládá nedávná analýza německého autoklubu ADAC, již redakce Událostí247 prostudovala. Z ní vyplývá, že rozdíl mezi cenou pro registrované a neregistrované zákazníky může být až 62 procent. To ve výsledku může činit klidně i stovky či tisíce korun, jež řidiči zaplatí navíc zcela zbytečně.
Stát se to může i řidičům v Česku
Jak jsme dále zjistili, podobný rozdíl v cenách pro registrované a neregistrované majitele automobilů může nastat také třeba při nabíjení u veřejných nabíjecích stanic společnosti ČEZ. Třeba v případě stanic s ultrarychlým nabíjením 150 a více kW mají neregistrovaní uživatelé cenu 20 korun za kWh, ti registrovaní v tarifu Premium pak jen 11 korun za kWh, jak vyplývá z aktuálního ceníku.

Ačkoli zdánlivě mohou mít elektroauta spoustu výhod, podle redakce Událostí247 je určitě dobré dát si na některé věci pozor. Pokud je rozdíl v cenách veřejných nabíječek takto markantní, mohou řidiči zcela zbytečně platit daleko vyšší částky, než by běžně museli, což je podle nás velký problém. Nabíjení elektromobilů by mělo být snadné, dostupné a za srovnatelnou cenu.