Kdo využívá samoobslužné pokladny, riskuje ztrátu peněz. Stačí kliknout na špatné tlačítko a už se vezete
Pokladny, na kterých si mohou zákazníci markovat zboží sami, budí rozdílné názory. Některým vyhovuje, že nemusí stát ve frontě u klasické pokladny, jiní se cítí zneužívání.

Obsah článku
Jak Události247 psaly již dříve, někteří zákazníci jsou toho názoru, že samoobslužné pokladny jsou pouze prostředkem, jak práci zaměstnance převést na samotného zákazníka. Kvůli tomu odmítají tyto pokladny používat, a dokonce se i domáhají slevy. Tvrdí totiž, že když už si mají sami markovat zboží, přece by za to měli mít nějaké výhody.
Při markování je potřeba být obzvlášť pozorný
Jak redakce Událostí247 zjistila, zvlášť zákazníci starší 45 let preferují placení na klasických pokladnách. Když jsou pak tlačeni k placení na těch samoobslužných, pochopitelně se jim to nelíbí. Navíc třeba v okamžiku, kdy potřebují platit hotově, což na samoobslužných pokladnách často není možné. S markováním na samoobslužných pokladnách mívají problémy také senioři, pro které jsou moderní technologie velkou neznámou.

Problém však může nastat i v případě, že tyto pokladny ovládat umíte. Pokud totiž nemarkujete zrovna balený produkt, který by měl na sobě čárový kód, ale třeba pečivo nebo ovoce, dá se předpokládat, že si název daného zboží nemusíte zapamatovat. Snadno se pak může stát, že kliknete na jinou, možná dražší položku a v ten okamžik už přicházíte o peníze. Podobná situace může nastat ve chvíli, kdy se v markování ztratíte a jednu položku třeba načtete dvakrát.
Některé země samoobslužné pokladny naopak omezují
Mnozí odpůrci samoobslužných pokladen jsou toho názoru, že součástí služeb, které nám obchody nabízejí, je i markování zboží. Neplatíme přece jen za zboží, ale také za jeho namarkování a tím pádem i práci prodavaček. Velký odpor zákazníků řešil třeba britský supermarket Booths. Ten musel samoobslužné pokladny nakonec zrušit, protože nakupující na ně odmítali chodit. Informovala o tom agentura Reuters.

Samoobslužné pokladny začali omezovat také třeba v americké Kalifornii. Nebylo to však kvůli tomu, že na ně lidé nechtěli chodit. V tomto případě se jednalo o zvýšený počet krádeží, jak informoval server BusinessInsider. Zákazníci třeba na tento typ pokladen musí jen s nákupem do deseti položek. Pokud mají větší nákup, musí si vystát frontu na obsluhované pokladně. Ať tak či tak, je jasné, že samoobslužné pokladny budou evidentně i nadále budit emoce.