Oblíbená síť obchodů ohlásila razantní změny, které se dotknou desítek jejích poboček.
Některé známé sítě obchodů v poslední době přišly s různými novinkami, které se dotknou českých zákazníků. Zatímco třeba IKEA mile překvapila masivním zlevňováním, síť obchodů nazvaných Bezobalu naopak oznámila zavření svých poboček, jak psaly Události247. Nyní obrovské změny chystá také další, v Česku hojně rozšířený obchodní řetězec. Dost možná ovlivní i vás, a tak si o nich radši přečtěte, ať se pak nedivíte.
Nakupování v těchto obchodech už nebude jako dřív
Důvodem je přechod na režim takzvaných nepřetržitých automatických prodejen. K tomuto kroku se odhodlal všemi dobře známý Coop, který provozuje mnoho obchodů zejména na vesnicích, píše server Peníze. Od loňského března, kdy se zákazníkům otevřela první taková prodejna ve Strakonicích, o níž psal web Lupa, jich přibylo dalších 11. Do konce roku jich pak má být celkem 50, dodává web Peníze.
Změny, které postupně několik desítek prodejen postihnou, budou vskutku radikální. Obchody totiž budou otevřené i bez přítomnosti prodavačů a pokladních. Nespornou výhodou je, že si zde lidé budou moci nakoupit kdykoli. Prodejny vybavené novým systémem budou v provozu non stop. Část dne budou zákazníci obsluhováni klasickými prodavači, nadále už si pak ale budou muset vystačit sami.
Novinka nepřináší jen pozitiva
Mnoho skvělých inovací má nějaký háček a výjimkou není ani tento případ. Nakoupit si v takovém obchodě totiž nebude moct jen tak někdo. V době, kdy bude prodejna v samoobslužném režimu bez přítomnosti prodavaček, zde mohou nakupovat pouze lidé, kteří mají zřízenou bankovní identitu a ve svém mobilu staženou aplikaci DoKapsy, upozorňuje web iDnes. Kdo těmto vymoženostem neholduje, má zkrátka smůlu.
Mnozí se možná ptají, jak prodejci zabrání krádežím či třeba vandalismu. Obchodní řetězec tomu chce předejít s pomocí kamerových zařízení, která budou zákazníky sledovat doslova na každém kroku. „Systém kamer je napojen na umělou inteligenci, která sleduje nestandardní chování lidí, to znamená, když si někdo dává zboží jinam než do košíku, třeba do kapsy, kapuce nebo kočárku,“ doplnil pro web iDnes ředitel marketingu a rozvoje ve společnosti Coop Lukáš Němčík.