Některé kavárny začaly v poslední době zakazovat svým zákazníkům pracovat u stolu na notebooku. Důvodem je nízká útrata a zabírání prostoru ostatním zákazníkům.
Home office se pro mnoho pracovníků stává stále populárnější a častěji využívanou formou práce. Tento benefit jim umožňuje vykonávat své pracovní povinnosti nejen z pohodlí domova, ale také z kaváren, které stále více lidí začíná využívat jako alternativní pracovní prostředí. Přesouvají tam svou domácí kancelář, pracují na notebooku, užívají si změnu prostředí a dobrou kávu – spojují tak příjemné s užitečným. Zvlášť teď, když některé firmy, jak redakce Událostí247 zmiňovala, dovolují zaměstnancům home office a plánovat si sami svou pracovní dobu. Proč ale roste počet kaváren, které zákazníkům zakazují práci na notebooku?
Kavárny zakazují používat notebooky
Počítače jsou nedílnou součástí života mnoha z nás a jejich obliba neustále roste. Především si pak lidé kupují hlavně notebooky, které, jak uvádí Český statistický úřad, se dnes nacházejí ve více než 64,8 % domácností. Notebooky jsou lehké, dají se snadno přenášet a práci, kterou na nich vykonáváme, můžeme dělat úplně kdekoliv, kde se dokážeme připojit k internetu. Mnozí tak chodí například do kaváren, které pro ně fungují jako taková jejich kancelář. Jenže tomu by brzy mohl být konec, některé kavárny totiž začínají používání notebooků zakazovat, především pak v Německu. Upozornil na to deník Tages Schau.
Jedna z takových kaváren se nachází v Kolíně nad Rýnem. Ta na první pohled působí nenápadně, jakmile však vstoupíte, upoutají vás výstražné cedule jasně zakazující používání notebooků. A důvod? Ten je podle zaměstnanců kavárny prostý – počet lidí pracujících tímto způsobem natolik vzrostl, že pro běžné zákazníky už nezbývá dostatek prostoru.
„Naše kavárna se mění v otevřenou kancelář plnou lidí se sluchátky, kabely a pevnými disky, kteří u stolu vysedávají celé hodiny – často si objednají jen jednu kávu nebo si dokonce nosí vlastní pití. Místa v kavárně tak bývají obsazená i několik hodin, přičemž tito zákazníci utratí méně než běžní hosté,“ řekla jedna z majitelek kavárny Katrin Koch. Podobnou zkušenost mají přitom i další podniky.
Názory se různí
Zatímco některým majitelům podniků vadí právě nízké útraty, Volkan Acar, taktéž majitel kavárny z Německa, se na počet objednaných káv tolik nesoustředí. Jeho cílem je vytvořit v kavárně takové prostředí, které zákazníky opět přiláká zpět. Nejenže se různí názory majitelů kaváren, ale také jejich zákazníků. Například Malyk Jordan přiznává, že možnost pracovat z kavárny sám využívá, ale chápe, proč je pro majitele tento trend problém.
Na internetu se už objevily první negativní recenze od nespokojených zákazníků. Kritizují, že jim není dovoleno používat notebooky, i když je kavárna téměř prázdná. Někteří dokonce hovoří o diskriminaci. V takových případech však zákazníci nemají jinou možnost než si najít alternativní místo – majitelé kaváren a restaurací mají právo stanovit vlastní pravidla pro vstup a chování v podniku.
Chodíte do kaváren s notebookem?


