Chodíte nakupovat do Lidlu? Zjistilo se, jak nás tam na jediném nákupu připravují o obrovské sumy peněz. Sotva si toho všimnete

To, že se obchodní řetězce snaží napálit zákazníky, ale tak, aby se na to nepřišlo, není v poslední době nic neobvyklého.

i Zdroj fotografie: Aljona83/ Creative Commons / CC-BY-SA
                   

Víte od nás, že obecně známé jsou třeba falešné slevy. Jde o takové slevy, které vlastně slevami vůbec nejsou. Prodejci přepálí cenu produktu a následně ho zlevní. Pro zákazníka pak vypadá koupě takové věci jako výhodná. S tím souvisí i druhý trik, kterým je důraz na nízké ceny. Obchodníci často zdůrazňují nízké ceny jenom některých produktů, zatímco ostatní ceny jsou už mnohem vyšší.

Obchody používají nejrůznější triky

Zákazníci velkých obchodních řetězců mohou snadno naletět na triky, které na ně prodejci používají. Tyto taktiky mají za cíl jediné: zvýšit obchodům prodeje a zisky, samozřejmě na úkor peněženek zákazníků. Osvědčených triků, kterým určitě naletěl nejeden z nás, je několik. Psali jsme, že osvědčený je třeba „devítkový trik.“ Cena, která končí devítkou, evokuje výhodnější nabídku. Například 199 korun je pro řadu zákazníků „100 a něco,“ než „necelých 200“. Platí to většinou u jídla.

Právě se zjistilo, jak nás velké obchodní řetězce obírají každý den o peníze. Ani si toho nevšimnete

iZdroj fotografie: Aleš Peterka pro Události247
Do supermarketů chodí denně nakupovat téměř každý Čech

Snahou obchodníků je také udržet zákazníka v obchodě co možná nejdéle, upozorňuje web Blesk. Slouží k tomu i trik s různými cedulkami a upozorněními. Při nakupování se totiž pohled zákazníka pohybuje zleva doprava, stejně jako při čtení. Všimne si však barevných cedulek, které upozorňují na reklamy a akce. Soustředění zákazníka se podvědomě naruší a ten podvědomě zpomalí a všimne si zboží, o které původně ani neměl zájem.

Zákazník si toho většinou nevšimne

Někdy se však stane, že si zákazníci promyšlených obchodních fíglů ani nevšimnou. Na jeden takový nedávno upozornil na sociální síti X Daniel Dočekal. „V Lidlu (ale nejenom tam) mají teď novou zhůvěřilost. Zboží prodávané na váhu náhle prodávají na kusy. Typický výmysl manažera od stolu, který si nejspíš myslí, že tím zakryje vysoké ceny,“ píše Dočekal ve svém příspěvku. Svůj příspěvek doplnil také o příslušnou fotografii.

Albert, Kaufland a Coop: Zákazníci obchodních řetězců jsou vzteky bez sebe. Zjistilo se, jak nás celou dobu obírají o peníze

iZdroj fotografie: Daniel Procházka pro Události247
Lidé jsou obecně zvyklí, že především ovoce a zelenina jsou plošně na váhu

Je na ní vidět, že například broskve se nově nepočítají na váhu, ale na kusy. To ovšem může zákazníky zmást. Vidí totiž jen název ovoce a cenu. Automaticky tím pádem počítají s tím, že je to za jeden kilogram, jak byli až dosud zvyklí. Řeknou si, že jde vlastně o dobrou cenu a tak si daného ovoce si vezmou víc. U pokladny jsou pak nemile překvapení, když zjistí, že uvedená cena byla jen za kus. Buďte tedy při svých nákupech raději opatrní, ať nejste u pokladny v šoku.

Co si o tom všem myslíte vy? Všimli jste si toho? Dejte nám to vědět v komentářích pod článkem

Diskuze Vstoupit do diskuze
109 lidí právě čte
Daniela Beránková
Autor článku

Daniela Beránková

S praxí z oblasti médií mám letitou zkušenost, především v menších městských periodických časopisech. Editaci textů se věnuji přes deset let. Nyní své znalosti a zkušenosti uplatňuji na Událostech247.

Zobrazit další články