Obchodní řetězce dobře vědí, jak ze zákazníků dostat co nejvíc peněz. Pokud jejich fígle budete znát i vy, můžete ušetřit.
Na slovo sleva slyší snad každý. Ne vždycky je však zboží opravdu levnější. Na Událostech247 jsme již dříve psali například o tom, jak obchodní řetězec Lidl poskytnul svým zákazníkům slevu nula procent, aniž by o tom měli tušení. Například rýži si tak koupili za stejnou cenu, za jakou se prodávala běžně.
Nekupujte hned to, co vám padne do oka
Mnoho obchodů také používá taktiky, které nenápadně vedou zákazníky k tomu, aby tam utratili více peněz, než měli původně v plánu. V tomto případě nejde o podvod, ale spíše o psychologické a marketingové triky, které nás přimějí více nakupovat. Mezi první fígl patří to, že drahé zboží bývá často na úrovni očí, zatímco levnější alternativy jsou umístěny dole nebo nahoře. Píše se to například v knize Retailing Management.
Jde o učebnici maloobchodního managementu, která rozebírá strategie, jak zvýšit prodeje včetně rozmístění zboží a cenových taktik. Obchody jsou si dobře vědomy, že většina zákazníků sáhne po tom, co v prodejně uvidí jako první. Časté jsou také klamavé slevy, jak upozorňuje Česká obchodní inspekce (ČOI). Cena totiž může být uměle navýšena a zákazník vlastně zaplatí stejně, jako jsme psali u výše zmíněné rýže. Další fintou je i menší balení za stejnou cenu.
Méně je někdy více
Velmi oblíbené jsou také akce typu 2+1 zdarma. Takové, zdánlivě lákavé nabídky, často vedou k tomu, že zákazník nakoupí věci, které vlastně vůbec nepotřebuje. Někdy dokonce může vyjít výhodněji koupit jen jeden kus bez akce, jak se redakce Událostí247 dočetla na stránkách dTestu. Nenechte se proto zlákat výhodnými nabídkami a než se rozhodnete zboží skutečně zakoupit, ověřte si reálnou cenu produktů, které prodejce nabízí.
Vliv na vaše nákupy může mít také prostředí. Příjemná hudba, vůně pečiva nebo chytré rozmístění regálů mohou prodlužit pobyt zákazníka v prodejně. Z toho pak plyne jediné. Čím déle tam je, tím víc zboží nakoupí. K obecně známým fíglům obchodů se řadí i baťovské ceny a výhodné balíčky, které fungují na podobném principu jako zmíněná akce 2+1. Pokud se vám tedy zdá, že často při nákupech utratíte víc peněz, než jste měli původně v plánu, zkuste se nad našimi radami zamyslet, třeba vás příští návštěva obchodu vyjde levněji.
Věděli jste o všech těchto fíglech?

