Globus má z ostudy kabát: Prodával závadné potraviny, někteří spotřebitelé je teď bohužel mají doma. I vy?
Pokud jste v nedávné době nakupovali v Globusu, zpozorněte. Prodával závadné potraviny, které se nikdy neměly dostat ke spotřebitelům.
Potraviny, které by se měly dostávat do regálů našich oblíbených supermarketů, by měly být nezávadné a zákazníkům by po jejich požití nemělo nikdy hrozit žádné nebezpečí. Bohužel přesto se stále častěji setkáváme s případy, kdy potraviny jednoduše nejsou kvalitní, obsahují nebezpečné složky nebo jejich složení nesouhlasí s popisem na etiketě. Své o tom ví teď oblíbený řetězec Globus, který v nedávné době musel stáhnout z prodeje hned několik produktů.
Globus stahuje z prodeje závadné potraviny
Obchodní řetězec Globus nedávno informoval své zákazníky o stahování několika výrobků z prodeje kvůli podezření na jejich nevyhovující kvalitu. Mezi dotčené položky patří čočka FEGE 380 g s datem minimální trvanlivosti 21. února 2026 a označením EAN 8006643144189. Zmíněný produkt nevyhovoval svou kvalitou a zákazníci, kteří si ji koupili, byli vyzváni k tomu, aby ji co nejdříve vrátili na nejbližší pobočce Globusu.
„Důvodem ke stažení výrobku je podezření na nevyhovující kvalitu. Z preventivních důvodů stahujeme výrobek uvedené šarže. V případě, že jste uvedený výrobek zakoupili, můžete ho vrátit v jakémkoli z našich hypermarketů Globus, kde vám budou také vráceny peníze v plné výši. Případně kontaktujte naši zákaznickou infolinku,” vyjádřil se Globus na svých webových stránkách. Není to ale bohužel jediný případ, který zmíněný řetězec musel v poslední době řešit.
Problém s rajčaty i masážním míčkem
Globus zároveň stáhl z prodeje 250gramové balení červených cherry rajčat od společnosti HORTIM-INTERNATIONAL, konkrétně šarži 7174 T / 12458 s kódem EAN 6111243381550. I v tomto případě jde podle vyjádření řetězce o podezření na zhoršenou kvalitu. Nevyhovující kvalitou se prokázal i masážní míček Lifefit od dodavatele SPORT TEAM TRADE s. r. o. V případě, že jste si některý z výše zmíněných produktů zakoupili, vraťte je na nejbližší prodejně, kde vám budou vráceny peníze.
Ačkoliv by se závadné produkty nikdy neměly dostat ke spotřebitelům, než se jejich závadnost odhalí, spotřebitelé je už dávno mají doma. V některých případech tak může dojít k tomu, že spotřebitel sní potravinu, která mu může způsobit zdravotní potíže. V případě, že se takovým situacím chcete vyhnout, doporučujeme pravidelně sledovat nejnovější upozornění České obchodní inspekce a také Státní zemědělské a potravinářské inspekce. Obě zmíněné instituce o závadných produktech pravidelně informují na svých webových stránkách.




