Dal si před svou restauraci ceduli s prosbou, na internetu se však setkal s nepochopením. Nevinný krok je teď internetovým viralem, který rozdělil společnost na dvě skupiny.
Každý majitel restaurace má právo do svého podniku pustit, koho bude chtít. Taktéž má právo nastavit si určitá pravidla, která musí zákazníci dodržovat. Některá pravidla však mohou působit bizarně a vyvolat na internetu vášnivé diskuze. S takovým případem se podle webu Heute nedávno potýkala oblíbená německá restaurace z městečka Büsum. Majitel měl na své zákazníky nečekanou prosbu, ale s pochopením se nesetkal. Ba naopak, většina ji považuje za bizarní a nechápe, jak zákazníky může o něco takového žádat.
Neobvyklá prosba
Nejmenovaná restaurace na pobřeží Severního moře vzbudila nedávno na internetu značnou pozornost svou netradiční prosbou směrem k hostům. Na ceduli před podnikem stojí výzva k laskavosti vůči obsluze. Majitel zákazníky žádal, aby se k jeho zaměstnancům chovali s úctou, respektem a byli na ně “hodní”. Fotografie cedule, která byla nedávno zveřejněna na Facebooku, se stala téměř okamžitě virálním tématem a rozdělila veřejnost na dva tábory.
Zmíněný podnik patří mezi nejnavštěvovanější destinace v regionu Šlesvicko-Holštýnsko. Stejně jako mnoho dalších restaurací v Německu i tento podnik čelí nedostatku personálu. Usuzuji tedy, že právě to mohlo být důvodem, proč majitel umístil před svou restauraci ceduli se zmíněným nápisem. Personál pravděpodobně v restauraci končí, protože se potýká se špatným zacházením a chováním ze strany zákazníků. Přesto však onen nápis či prosba vyvolaly velkou kontroverzi a nesetkaly se zrovna s úspěchem. Některé lidi na sociální síti fotka doslova pobouřila.
Nedostatek personálu
Gastronomie se v posledních letech potýká s vysokou fluktuací zaměstnanců a stále obtížněji se hledají noví pracovníci. Podle některých uživatelů na Facebooku byla tedy prosba majitele restaurace opodstatněná. Našla se však i skupina lidí, kteří mají opačný názor a domnívají se, že o něco takového majitel podniku jednoduše žádat nemůže.
Někteří uživatelé považují takovou ceduli za zbytečnou, protože většina hostů se podle nich chová slušně. Jiní však mají radikálnější názory. Tvrdí, že jim nikdo nemůže rozkazovat, jakým způsobem se v restauraci mají chovat. Další jsou zase toho názoru, že služby restaurace nejsou natolik kvalitní, aby si majitel mohl diktovat podmínky pro své zákazníky. Celá situace značně poukazuje na to, jak citlivé téma je chování hostů v restauracích. Zatímco někteří vnímají tento krok jako nutnou reakci na nezdvořilé zákazníky, jiní to vidí spíš jako nešťastné PR podniku. Co si o tom myslíte vy?
Co si o tom myslíte?


