S přibývajícím provozem na silnicích roste také riziko různých nehod. Přispět ke zvýšení bezpečnosti mají i nové radary.
Už dávno neplatí, že radary na silnicích umí měřit pouze rychlost projíždějících aut. Moderní zařízení na sobě v dnešní době mají kamery, které toho umí zaznamenat daleko víc. Sledují, jak se řidiči za volantem chovají a vyhodnocují případné porušování pravidel. Kdo se přestupku dopustí, tomu pak může hrozit tučná pokuta.
Chytré kamery už jsou ve Francii i Chorvatsku
Události247 již v minulosti psaly o radarech Mesta Fusion 2, jež mohou řidiči potkat ve Francii. Umí poznat celou řadu přestupků, od nezapnutých bezpečnostních pásů či zakázaného předjíždění zprava až po nezaplacené povinné ručení. Obdobné kamery fungují také v Chorvatsku. A setkat se s nimi mohou i motoristé projíždějící Německem.
Německo se v letošním roce rozhodlo zavést nový kamerový systém Monocam. Zařízení, jež využívají umělou inteligenci, by měla být především na dálničních mostech. A stejně jako výše popsané radary v dalších zemích, i tyto moderní kamery budou umět rozpoznat víc než jen překročení maximální povolené rychlosti.
Kdo poruší pravidla, může čekat pokutu
Hlavním úkolem těchto kamer má být detekování používání mobilních telefonů za volantem. To je přestupek, který patří k těm velmi nebezpečným a zároveň hodně častým. Například mezi českými řidiči se ho podle průzkumu Asociace českých pojišťoven alespoň občas dopouští více než 50 procent z nich. A právě tyto radary mají bezpečnost na německých silnicích zvýšit.
A jak tedy zmíněné kamery Monocam v Německu bud fungovat? Pokud tento nešvar u řidičů odhalí, pořízený snímek zamíří k policistům. Ti ověří, zda se řidič přestupku skutečně dopustil. Pokud ano, bude muset zaplatit pokutu 128 eur, což je asi 3171 korun a k tomu dostane 1 trestný bod.