Oblíbený řetězec obchodů zdvojnásobil ceny potravin. Párky se prodávaly za nehorázných 150 Kč, jogurt zase za 40 korun

Zdají se vám ceny potravin v České republice nehorázně vysoké? Může být i hůř.

i Zdroj fotografie: Aleš Peterka pro Události247
                   

Před nějakou dobou jsme na Událostech247 informovali třeba o rohlíku, který stál neuvěřitelných 60 korun. Prodávali ho v krkonošské Luční boudě, která je hotelem a restaurací zároveň. Podnik ho prezentoval jako nejdelší v Krkonoších. Psali jsme však i o tom, že třeba v Praze si mohli dát lidé v restauraci smažený sýr s hranolkami za více než 400 korun.

Výrobky za skutečnou cenu

To, že ceny potravin rostou, dokazují data Českého statistického úřadu (ČSÚ). Například chleba stál podle grafu v roce 2018 okolo 18 korun, zatímco teď za něj zaplatíme klidně i 50 korun. Kromě toho mohou ceny i nadále stoupat třeba vlivem zdražování supermarketů. Zkuste si však představit, že byste šli nakupovat do svého oblíbeného obchodu a zjistili byste, že se ceny některých potravin neskutečně zvýšily.

Přihlaste se k našemu newsletteru a mimo jiné získáte možnost účastnit se soutěže a mít přehled o dalších nabídkách našich partnerů. Soutěž je pouze pro aktivní odběratele novinek.

iZdroj fotografie: SZPI
Penny v Německu v minulosti na pár dnů cíleně zdražilo některé potraviny. V ČR se nic podobného nestalo

Není to tak dlouho, co tuto zkušenost prožili zákazníci obchodního řetězce Penny v Německu. Opravdu neobvyklý pokus tam vyzkoušeli už v roce 2023. Penny ve všech svých 2150 prodejnách začal dočasně nabízet devět výrobků za „skutečnou cenu“. Jak Události247 dohledaly v tiskové zprávě německého Penny, v této ceně jsou zahrnuty také ekologické a zdravotní náklady způsobené výrobou. Například používáním hnojiv.

Lidé se drahému zboží raději vyhnuli

Vybrané zboží tak bylo najednou dražší téměř dvojnásobně. Zákazníci tak například za vídeňské párky zaplatili 6 eur místo dosavadních 3,19. V přepočtu to nově bylo téměř 150 korun. Jak psal německý web Upday, cena za mozzarellu se zvýšila z 89 centů na 1,55 eura a za ovocný jogurt zákazník musel místo 1,19 eura nově zaplatit 1,56 eura. Většina z nás by si přitom jogurt za 40 korun zřejmě nekoupila. 

iZdroj fotografie: Pohled 111/ Creative Commons / CC-BY-SA
Párky vyšly v přepočtu na skoro 150 korun

Pravdou ovšem je, že zákazníky ke koupi nikdo nenutil a byla čistě jejich volba, jestli si dané zboží za dvojnásobnou cenu opravdu koupí. Tento pokus naštěstí trval pouhý jeden týden. Německá organizace na ochranu spotřebitelů Foodwatch označila celou akci za lacinou PR kampaň, která ničemu nepomůže, nanejvýš prý tak ke zviditelnění Penny. Jak uvádí web Agrarheute, většina zákazníků si drahé zboží nekoupila.

Co si o podobném kroku myslíte vy?

Diskuze Vstoupit do diskuze
Autor článku

Aleš Peterka

Nadšenec do spotřebitelských a regionálních témat. Za svou primární oblast zájmu v rámci zpravodajství považuji hlavně informovat lidi o nekalých praktikách prodejců.

Zobrazit další články