Oblíbený supermarket spustil pojízdný obchod. Dojede i k vám?
Jeden z oblíbených supermarketů momentálně testuje nový způsob prodeje produktů. Vyjíždí ve speciálním autě, které funguje jako mobilní prodejna.
Obsah článku
Vzpomínáte si na doby, kdy po ulicích ještě jezdila žlutá auta Family Frost? Vždy přijela do ulice, spustila svou klasickou znělku a lidé okamžitě věděli, že si mohou jít nakoupit zmrzlinu a nanuky. Od té doby uběhlo už spoustu let a podobná auta už dnes v ulicích nejezdí, neznamená to však, že by se to nemohlo v budoucnu změnit. Lidl totiž momentálně testuje svou mobilní prodejnu a zdá se, že si lidé budou moct nakoupit přímo před svým domem. Jak to bude fungovat?
Lidl testuje první mobilní prodejnu
Obchodní řetězec Lidl představil v Maďarsku netradiční projekt – mobilní prodejnu, která má přivézt základní potraviny i do odlehlých oblastí, kde běžné supermarkety chybí. Upravená dodávka s logem Lidlu obsluhuje malé obce, často vzdálené desítky kilometrů od nejbližšího obchodu. Je jisté, že takové auto neposkytne zákazníkům všechen sortiment, který Lidl nabízí ve svých prodejnách, přesto ale dodá ty nejdůležitější potraviny a pomůže v těch oblastech, ve kterých se nenachází žádný větší supermarket.
Podle dostupných informací nabízí mobilní prodejna Lidlu více než 80 druhů základního zboží – tedy ovoce, zeleninu, mléčné produkty, mražené potraviny i základní drogerii. Služba přitom zákazníky nestojí žádný speciální poplatek, ceny produktů odpovídají těm, které jsou nastavené v prodejnách. Projekt je momentálně v testovací fázi a bude ukončen přibližně v polovině listopadu. Do té doby bude mobilní prodejna Lidl jezdit do 48 obcí a nabídne základní potraviny přibližně 27 tisícům obyvatel. Jakmile zkušební období skončí, Lidl poté rozhodne, zda své mobilní prodejny otevře naostro.
Co bude dál
Myšlenku mobilní prodejny prosadila předsedkyně představenstva Lidl Maďarsko Zita Szlavikovicsová s velmi překvapivou myšlenkou. Podle jejích slov není cílem konkurovat místním obchodníkům, ale nabídnout v odlehlých oblastech zákazníkům sortiment, který v oblasti jejich bydliště není k dostání. Zároveň také dodala, že by byla moc ráda, kdyby se podobných aktivit účastnily i jiné obchodní řetězce.
Jakmile Lidl tento zkušební projekt ukončí, bude vyhodnocovat zkušenosti zákazníků a také logistické výsledky celého projektu. V případě, že se osvědčí, je dost pravděpodobné, že Lidl podobných mobilních prodejen otevře v Maďarsku více. A kdo ví, třeba tento koncept nakonec dorazí i do Česka, kde by takovou službu lidé z vesnic a menších obcí zaručeně ocenili.
„U nás na vesnici je jediná večerka, která nabízí jen omezený sortiment a navíc má kratší otevírací dobu. Kdybychom chtěli na větší nákup, museli bychom jet 10 kilometrů do nejbližšího supermarketu. Koncept pojízdné prodejny mi přijde super, člověk nemusí ani do obchodu, protože obchod přijede přímo k němu,” řekla Událostem247 pravidelná čtenářka Milada K. ze Želnavy.




