Nákupní košíky do ruky se staly neodmyslitelnou pomůckou zákazníků, kteří jdou do prodejny jen pro pár věcí.
Na Událostech247 jsme psali již dříve, že obchodní řetězce přicházejí s celou řadou novinek. Důvodem přitom nebývá pouze snaha usnadnit nebo zpříjemnit zákazníkům nakupování, ale také ušetřit peníze na lidské pracovní síle a zvýšit tak výdělky. Příkladem toho jsou třeba rozšiřující se samoobslužné pokladny.
Alternativou je košík na kolečkách, ten ale většině lidí nevyhovuje
Ty ovšem někteří zákazníci odmítají používat. Jsou totiž toho názoru, že samoobslužné pokladny jsou pouze prostředkem, jak práci zaměstnance převést na samotného zákazníka. Když už k nim jdou, dokonce se domáhají slevy. Tvrdí totiž, že když už si mají sami markovat zboží, přece by za to měli mít nějaké výhody, když už tak tedy samotným zaměstnancům ušetří práci.
Další novinkou, která ne všechny zákazníky potěšila je to, že z českých obchodů však pomalu začínají mizet i malé příruční nákupní košíky. Již dříve na to upozornil také Svaz obchodu a cestovního ruchu (SOCR). Zákazníci se tak často musí spokojit buď s velkým nákupním vozíkem, nebo větším košíkem na kolečkách. Ten je ovšem pro mnohé nepohodlný, také kvůli tomu, že se musí do košíku hodně ohýbat, a to může být nejen pro seniory nepříjemné.
Větší nákupní vozík, větší nákupy
„Když do obchodu vlítnu jen pro tři čtyři věci, přijde mi úplně zbytečné jít pro velký vozík a radši si to naskládám tak nějak do náruče. Nechápu, proč by každá prodejna nemohla pár košíků do ruky nechat,“ řekla Událostem247 paní Marcela K. z Brna. Její názor má samozřejmě víc zákazníků. Důvodem větších košíků a vozíků je to, aby zákazník utratil víc peněz. Podle webu Intuitivní Marketing totiž dochází k většině rozhodnutí co koupíme až při nákupu.
Košíky byly řešením také pro zákazníky, kteří u sebe zrovna nemají mince nebo žetony na nákupní vozík. Ten má přitom opravdu dlouhou historii. Jak redakce Událostí247 dohledala v Knihovně digitálních dokumentů, první nákupní vozíky na světě byly představeny 4. června 1937 v obchodech s potravinami Humpty Dumpty v Oklahoma City. Vymyslel je Sylvan Nathan Goldman, který obchodoval s potravinami. Všiml si totiž, že jeho zákaznice přestaly nakupovat, když měly plné košíky.
Všimli jste si toho?

