Přišel konec nákupních košíků v supermarketech. Češi absolutně nechápou. Kam si máme dát svůj nákup?

Nákupní košíky do ruky se staly neodmyslitelnou pomůckou zákazníků, kteří jdou do prodejny jen pro pár věcí.

i Zdroj fotografie: Gatto Nero / Creative Commons / CC-BY-SA
                   

Na Událostech247 jsme psali již dříve, že obchodní řetězce přicházejí s celou řadou novinek. Důvodem přitom nebývá pouze snaha usnadnit nebo zpříjemnit zákazníkům nakupování, ale také ušetřit peníze na lidské pracovní síle a zvýšit tak výdělky. Příkladem toho jsou třeba rozšiřující se samoobslužné pokladny

Alternativou je košík na kolečkách, ten ale většině lidí nevyhovuje

Ty ovšem někteří zákazníci odmítají používat. Jsou totiž toho názoru, že samoobslužné pokladny jsou pouze prostředkem, jak práci zaměstnance převést na samotného zákazníka. Když už k nim jdou, dokonce se domáhají slevy. Tvrdí totiž, že když už si mají sami markovat zboží, přece by za to měli mít nějaké výhody, když už tak tedy samotným zaměstnancům ušetří práci.

Přihlaste se k našemu newsletteru a mimo jiné získáte možnost účastnit se soutěže a mít přehled o dalších nabídkách našich partnerů. Soutěž je pouze pro aktivní odběratele novinek.

Konec košíků v českých obchodech. Lidé jsou rozzuřeni: To si máme nákup nosit v ruce?

iZdroj fotografie: Donald_Trung/ Creative Commons / CC-BY-SA
O podobné problematice jsme vás v minulosti na Událostech247 informovali

Další novinkou, která ne všechny zákazníky potěšila je to, že z českých obchodů však pomalu začínají mizet i malé příruční nákupní košíky. Již dříve na to upozornil také Svaz obchodu a cestovního ruchu (SOCR). Zákazníci se tak často musí spokojit buď s velkým nákupním vozíkem, nebo větším košíkem na kolečkách. Ten je ovšem pro mnohé nepohodlný, také kvůli tomu, že se musí do košíku hodně ohýbat, a to může být nejen pro seniory nepříjemné.

Větší nákupní vozík, větší nákupy

Když do obchodu vlítnu jen pro tři čtyři věci, přijde mi úplně zbytečné jít pro velký vozík a radši si to naskládám tak nějak do náruče. Nechápu, proč by každá prodejna nemohla pár košíků do ruky nechat,“ řekla Událostem247 paní Marcela K. z Brna. Její názor má samozřejmě víc zákazníků. Důvodem větších košíků a vozíků je to, aby zákazník utratil víc peněz. Podle webu Intuitivní Marketing totiž dochází k většině rozhodnutí co koupíme až při nákupu.

Přišlo se na 5 hnusných triků, díky kterým na nás obchodní řetězce vydělávají obrovské peníze. Na číslo 4 někdy naletěl každý

iZdroj fotografie: W.carter/ Creative Commons / CC-BY-SA
Velké košíky ve všech obchodech zůstávají

Košíky byly řešením také pro zákazníky, kteří u sebe zrovna nemají mince nebo žetony na nákupní vozík. Ten má přitom opravdu dlouhou historii. Jak redakce Událostí247 dohledala v Knihovně digitálních dokumentů, první nákupní vozíky na světě byly představeny 4. června 1937 v obchodech s potravinami Humpty Dumpty v Oklahoma City. Vymyslel je Sylvan Nathan Goldman, který obchodoval s potravinami. Všiml si totiž, že jeho zákaznice přestaly nakupovat, když měly plné košíky. 

Všimli jste si toho?

Diskuze Vstoupit do diskuze
Autor článku

Jiří Klimenský

Dlouholetý nadšenec v oblasti ekonomie a společenských témat. V minulosti jsem působil v několika menších regionálních médiích. Teď se snažím čtenáře informovat o důležitých tématech na Událostech247.

Zobrazit další články