V různých zemích platí různé dopravní předpisy. Policisté na jejich dodržování opravdu přísně dohlíží.
Pokud se tedy někdo například dopustí v některém státě vážného dopravního přestupku a policie mu za to odebere řidičák, v jiném státě může řídit dál. To by se ale mohlo změnit, alespoň v rámci zemí EU. Řidičské průkazy, které by policisté motoristům v jednom státě vzali, by nebyly platné ani jinde, jak psaly Události247 již dříve.
Dočkáme se lepší kvality ovzduší?
Europoslanci na jaře schválili novou emisní normu Euro 7. Emisní limity pro osobní i nákladní auta už nejsou tak přísné jako v původním návrhu a také se podařilo dojednat delší časový rámec zavedení normy. Mimo jiné i české automobilky tedy dostaly více času připravit se na nová pravidla, jak psal web iDnes. Nařízení nově zavádí opatření zaměřená na snížení emisí z pneumatik a brzd a na zvýšení životnosti baterií.
Cílem je podpořit přechod Evropské unie k emisně čisté mobilitě a zlepšit kvalitu ovzduší. Platnost emisního nařízení Euro 7 měla podle původního návrhu Evropské komise přijít u osobních automobilů už v polovině roku 2025, pro nákladní auta o dva roky později. To řada ovšem unijních zemí považovala za nereálné. Nyní počítá se zavedením opatření 2,5 roku od vstupu normy v platnost u nových modelů osobních vozidel a 3,5 roku u stávajících modelů.
Evropská komise bude moci omezit jízdu
Norma EURO 7 přináší možnost regulovat, jestli plug-in hybridní vozy při vjezdu do bezemisních zón pojedou skutečně na elektrický pohon, nebo se jen schovají za svojí EL registrační značku a k pohonu využijí spalovací motor. Upozornil na to web AutoŽivě. Snad každému je jasné, že pro některé uživatele je pořízení plug-in hybridu jen cestou k daňovým a dalším výhodám plynoucím z nízkoemisních vozidel. Svůj vůz však používají spíš jako auto se spalovacím motorem.
S normou EURO 7 by se jim lehce mohlo stát, že už se do bezemisních zón nedostanou, píše dále web. Evropská komise by totiž pomocí stanovení polohy a ze zjištěných dat o aktuálním provozním režimu vozu mohla na dálku omezit jízdu v případě, že by řidič vjel do emisní zóny na spalovací motor. Dokonce bude možné případně zjistit, v jakém stavu nabití je baterie daného plug-in hybridu a jestli umožňuje další, bezemisní kilometry. Jak to tedy bude dál, ukážou až následující měsíce.