Někteří senioři přicházejí měsíčně o tisíce korun a ani si to neuvědomují. Kdo si nedá pozor, toho může čekat úplně to samé.
Cena potravin jde neustále nahoru, a tak není žádným překvapením, že se mnozí rozhodnou jít vyloženě po slevách. Nikoho nesoudíme, sám si rád nakoupím výhodně, i když nutno podotknout, že kvůli tomu rozhodně nejsem připraven stát hodinové fronty. Vlastně žádné fronty – buď daný produkt ve slevě budou mít, nebo nebudou, tečka. Jsou ale, kterým kvůli slevám nic jiného než čekat ve frontách nezbude. A nemusí to být pouze důchodci, jak by si většina lidí mohla myslet. Jenže právě o nich se dnes budeme bavit.
Slevy jen pro některé
Vzpomínáte si na dobu, kdy vám domů ještě chodily reklamní letáky ze supermarketů? Nebo kdy jste si je mohli dokonce v samotném supermarketu vzít? Takovým dobám už pomalu odzvonilo. Většina lidí má na schránkách upozornění pro pošťáky, aby jim nedávali žádné letáky, a mnozí, když se chtějí podívat na nabídku supermarketu, navštíví přímo jeho webové stránky. Ale ani to už dnes dělat nemusíte. Stačí si stáhnout aplikaci do telefonu a máte klid. Jenže tady jedna skupina lidí naráží na problém.
Doba jde neustále dopředu, technologie se posouvají a některým důchodcům dělá problém se na nové technologie adaptovat. Nedávno jsme v redakci Událostí247 například upozorňovali na samoobslužné pokladny, na které se supermarkety snaží své zákazníky tlačit. Problémem jsou pro důchodce pak i mobilní aplikace. Ne, že by si je snad neuměli do svého telefonu stáhnout, to vůbec ne – rozhodně nikoho nechceme shazovat.
Problém je spíš v tom, že mnozí jednoduše nemají chytrý telefon, do kterého by si aplikace nainstalovali, a ti, kteří ho mají, mají spíše starší model, který tyto aplikace nepodporuje. Výsledkem pak je, že důchodci, kterých se právě tato situace týká, přicházejí měsíčně o spoustu peněz.
Někteří mají bohužel smůlu
V dnešní době mají mnohé supermarkety své aplikace. Lidl má například Lidl Plus, Albert má Můj Albert a i Kaufland má svou aplikaci. V nich naleznete nejen nejbližší prodejny svého oblíbeného supermarketu, otevírací dobu, speciální promoakce a recepty, ale také slevy určené pouze pro uživatele dané aplikace. No a když ji někdo nemá, například právě zmínění důchodci, tak mají jednoduše smůlu. Přicházejí pak o důležité slevy a nakonec kvůli tomu bohužel platí mnohem více peněz.
Otázkou je, jak to bude fungovat v budoucnosti. Je možné, že kompletně zmizí tištěné letáky a důchodci se bez aplikací neobejdou? Je možné, že už budou akce pouze pro ty, kteří mají nainstalované aplikace? A co když se přestane kompletně platit hotovostí a lidem nezbude nic jiného, než k placení používat pouze kartu? Odpovědi na tyto otázky jsou zatím ve hvězdách. Je však jisté, že v rámci digitalizace se na podobné scénáře budeme muset pomalu připravit.
Používáte aplikace některých supermarketů?

