Pracovat v supermarketu není rozhodně nic lehkého. Kromě tahání těžkých věcí je velmi problematická také třeba dlouhá otevírací doba.
O podmínkách zaměstnanců obchodních řetězců jsme vás už v minulosti na Událostech247 informovali. Nelíbilo se jim třeba to, když se tuzemské vedení Lidlu rozhodlo prodloužit otevírací dobu. Nejenom prodavačky v obchodech, ale i zákazníci reagovali na tento krok velice kriticky. Vadilo jim totiž, že už tak dlouhé směny se zaměstnancům na řadě poboček ještě prodlouží.
Za stížnosti dostali vyhazov
Většina z nás jistě zná polský diskontní řetězec s potravinami Biedronka. Tamní zaměstnanci si podle webu Business Insider stěžují na pracovní podmínky. Mezi praktiky, o kterých web píše, patří například vykořisťování, pracovní napětí, časté propouštění a šikanování ze strany nadřízených. Podobné problémy se v polské Biedronce řešily už zhruba před deseti lety. Někteří vedoucí pracovníci byli v důsledku toho za své chování dokonce pokutováni a přišli o práci.
Problém však nadále přetrvává. Jak psal web CNN Prima News, v obchodech prý panuje chaos a pracovníků je stále nedostatek. Pokladní proto pohrozily i stávkou. Jak uvedla jedna z prodavaček, poslední navýšení platů vyplynulo z růstu minimální mzdy, nikoliv z touhy ocenit zaměstnance. Byla to prostě povinnost firmy. Poukázala na kritický nedostatek zaměstnanců, kdy musí veškerou práci zvládnout jen pět lidí.
Stěžovali si zaměstnanci i zákazníci
Zaměstnanci však nejsou jediní, kdo si stěžují. Množí se totiž také stížnosti zákazníků. Všímají si nedostatku zeleniny, pečiva, front u řeznického pultu nebo toho, že je otevřena jen jedna pokladna. Se sníženým počtem zaměstnanců je však jasné, že situaci zatím není možné zlepšit. Jak uvedla předsedkyně odborů Gabriela Kaimová, v obchodech panuje chaos a zaměstnanci nestíhají ukládat zboží do regálů.
Zákazníci si také stěžovali na nefungující aplikaci, jak píše polský web Onet. Největší problémy však řešili nespokojení zaměstnanci. Personál tedy sepsal petici se třemi základními požadavky. Odbory požadovaly navýšit počet míst na plný úvazek a také zvýšení platů. Výdělky řadových zaměstnanců jsou totiž jen o něco vyšší než minimální mzda. Třetím požadavkem bylo zavedení příplatků pro zaměstnance, kteří pracují u masných pultů.