Kanadský konopný trh má v přepočtu hodnotu zhruba 90 miliard korun a podle prognóz nadále poroste. Uber se rozhodl do něj vstoupit v kanadském Ontariu, v hledáčku má i USA.
Firma Uber se veze na vlně rostoucí oblíbenosti konopných produktů. Prostřednictvím platformy Uber Eats si lidé v kanadském Ontariu mohou objednat vyjma jídla i produkty z marihuany. Musí si je však vyzvednout. V Kanadě je sice od roku 2018 užívání marihuany legální a prodávat ji mohou jen registrované obchody, ale rozvoz konopných výrobků povolený není.
Vyzvednou půjde na 50 místech
Podle serveru BBC se Uber Eats domluvil na spolupráci se sítí obchodů Tokyo Smoke. Prostřednictvím aplikace si zákazníci mohou objednat jejich produkty a do hodiny si je vyzvednout. V Ontariu má řetězec 50 míst, kde tak mohou učinit. Partnerství, podle Uberu, pomůže v boji proti nelegálnímu trhu, který stále představuje více než 40 procent veškerého prodeje konopí pro nelékařské účely v zemi.
Rozvážet marihuanu zákazníkům společnost začne, jakmile to umožní úřady. Uber Eats je aplikace pro objednávání a doručování potravin. Funguje od roku 2014. Lidé si jejím prostřednictvím mohou prohlížet nabídky jídel, recenze restaurací, objednávat i platit jídlo. Společnost zatím nekomentuje, zda hodlá expandovat dál na kanadském trhu nebo ve Spojených státech.
V plánu jsou i Spojené státy
Na dobytí amerického trhu však má společnost zájem, což potvrdil už v dubnu generální ředitel Uber Technologies, Dara Khosrowshahi. V rozhovoru pro CNBC řekl, že společnost čeká na federální legalizaci, aby mohla vstoupit na americký trh. „Až do hry vstoupí federální zákony a cesta pro konopí bude volná, rozhodně se na to podíváme,“ prohlásil Khosrowshahi.
Kanadský konopný trh má hodnotu kolem čtyř miliard dolarů, což je v přepočtu zhruba o 90 miliard korun. Podle prognóz se bude v příštích letech dále rozšiřovat. Společnost BDS Analytics, která se zabývá výzkumem v tomto odvětví, očekává, že do roku 2026 vzrostou tržby na 6,7 miliardy dolarů, uvedla CNN. Poptávka po konopných produktech loni výrazně vzrostla, když lidé uvízli doma během lockdownů.