Varování: Kdo si v obchodě v roce 2024 nezkontroluje účtenku, ten přijde na jediném nákupu o tisíce Kč

Pro některé zákazníky není účtenka v obchodě důležitá a nechávají ji na pokladně. Jiní ji mají v mobilní aplikaci.

i Zdroj fotografie: Jiří Klimenský pro Události247
                   

Před několika lety proběhla studie, ze které vyplynulo, že 71 procent Čechů účtenky pravidelně kontroluje, jak jsme na Událostech247 informovali. Dokonce 35 procent lidí si naúčtované položky kontroluje po každém nákupu. Jen 8 procent Čechů si podle pár let starého výzkumu nekontroluje účtenky vůbec nikdy. Možná se ještě procento těch, kteří vše kontrolují kvůli zdražení zvýšilo.

Kontrolovat účtenku se vyplatí

Psali jsme také o případu, kdy muž s manželkou nakupovali v obchodním řetězci Globus a když si u pultu kupovali kuřecí prsa, na připnuté účtence se objevily ještě další dvě položky za 570 korun, které však v balíčku nebyly a zákazníci je ani nechtěli. Pan Maďar o případu informoval na sociální síti X. Půl kila prsních řízků ho tak vyšlo na více než 700 korun. Jak dodává, vracet se zpět do obchodu a situaci řešit, se mu už nechtělo. Při větším nákupu tak můžete v takovém případě přijít klidně až o pár tisícovek.

Bez zkontrolování účtenky přijdou zákazníci zkrátka: Obchody klidně naúčtují položky, které nebyly v košíku. Velké řetězce nejsou z obliga

Tento případ však není ojedinělý a zákazníci se s tím mohou setkávat poměrně často. Ne pokaždé však na to, že platí víc, než by museli, přijdou. Je to právě tím, že při větším nákupu se nám prostě nechce dlouhou účtenku podrobně kontrolovat. Jak upozornil web Kupi, můžeme tak ale přicházet o desítky, nebo dokonce stovky korun na jednom nákupu. Případnou reklamaci přitom většina řetězců okamžitě vyřeší a peníze vrátí.

Namarkovali mi drahý prací prášek, říká zákaznice

Bez kontroly účtenky neodchází z prodejny většinou hlavně starší lidé. Výjimkou však nejsou ani zástupci mladší generace, kteří si dávají pozor na každou položku. Matoucí mohou být samoobslužné pokladny, na kterých je možné zvolit možnost nechci účtenku. Když jsou lidé zapojeni do věrnostního programu daného řetězce, často obdrží jen její elektronickou verzi. Ta je však plnohodnotnou náhradou tištěného dokladu a k reklamaci úplně stačí, připomíná dále Kupi.

iZdroj fotografie: Aleš Peterka pro Události247
Účtenku by si měl ještě u pokladny zkontrolovat pro jistotu každý zákazník

Podle výsledků studií z posledních let se nejméně problémů s účtenkami objevuje na prodejnách Globusu, Lidlu nebo Coopu. Hůře naopak vychází Penny a Kaufland, dodává Kupi. „Tuto zkušenost mám právě z Globusu. Až doma jsem zjistila, že mám na účtence namarkovaný prací prášek za 300 korun, který jsem však vůbec nekoupila. Hned jsme se tam vrátili a peníze jsem dostala nazpět“ popsala nám paní Marie.

Kontroluje si po každém nákupu účtenku? Pokud ano, narazili jste někdy na nějaké nesrovnalosti? Dejte nám to vědět v komentářích

Diskuze Vstoupit do diskuze
52 lidí právě čte
Martin Dvořák
Autor článku

Martin Dvořák

Zkušený sloupkař, který od roku 2015 působil v zájmových časopisech. V zpravodajství Událostí247 se nyní snažím čtenářům přiblížit domácí témata, která se jich přímo dotýkají.

Zobrazit další články