Automobilky jsou nahrané: Řidiči elektromobily nechtějí, a to ani v případě, že by na ně dostali peníze

Boj proti automobilům se spalovacími motory pokračuje. Zatímco některé země zavádějí drsná opatření, jiné hledají kompromis.

i Zdroj fotografie: JAn Dudík / Creative Commons / CC-BY-SA
                   

Jak již redakce Událostí247 zmiňovala, automobilový průmysl se v posledních letech potýká s krizí. Za vše mohou nová nařízení a automobilky, jako například Volkswagen, Toyota, Honda, Mazda či Nissan, musí přehodnocovat své strategie a provádět nejrůznější změny. To vše proto, aby se přizpůsobily novým podmínkám. Velký vliv má samozřejmě i blížící se přechod na elektromobily, který si vysnila Evropská unie. Tady však naráží na zásadní problém – elektromobily zatím téměř nikdo nechce.

O elektromobily není zájem

V rámci balíčku Fit for 55 se Evropská unie chystá snížit do roku 2030 emise o minimálně 55 %. Aby se něco takového podařilo, přichází s nejrůznějšími nařízeními, která se nejvíce dotknou nás – řidičů. Například v Indii dokonce zavedli opatření proti majitelům, kteří vlastní auta starší 15 let. Těm totiž nebude umožněno tankovat na benzinových pumpách. Některé země jednoduše udělají cokoliv pro to, aby své občany donutily k pořízení buď novějších aut, nebo aut elektrických. Jenže ty nikdo nechce.

Blíží se konec éry elektromobilů? Zájem o ně klesá, automobilky už začaly propouštět

iZdroj fotografie: Homoatrox / Creative Commons / CC BY-SA
Podle průzkumu SMMT by si polovina Britů za žádných podmínek nepořídila elektromobil

Jak redakce Událostí247 zjistila díky průzkumu britského Sdružení výrobců a prodejců automobilů (SMMT), v Británii téměř nikdo elektromobil nechce. Průzkum totiž prozradil, že téměř polovina motoristů, kteří plánují koupi nového vozu, by si elektromobil nepořídila ani v případě, že by na něj vláda poskytovala finanční podporu. Stejný postoj mají i někteří z našich čtenářů:

Ne, elektromobil bych určitě nechtěl. Nepřijde mi normální, aby mi někdo diktoval, jaké mám řídit auto, jaké mám nosit oblečení nebo jakou mám dělat práci. Pokud budu mít tu možnost, pokaždé se koupi elektromobilu s radostí vyhnu,“ řekl Událostem247 Kamil P. z Rumburku, který tím reagoval na náš dotaz, zda by si elektromobil pořídil, kdyby na něj dostal od státu příspěvek.

Automobilky mají strach

Pro automobilky, které do tohoto sektoru investovaly miliardy, jde o velmi nepříjemnou zprávu. I když prodeje elektroaut v posledním roce vzrostly, stále tvoří jen malou část trhu a jejich popularita neroste tak rychle, jak se očekávalo. Z výzkumu vyplývá, že 50 % oslovených řidičů si elektromobil nekoupí za žádných podmínek. Dalších 23 % by ho začalo zvažovat až po roce 2028.

Drahá elektřina, drahé elektromobily: Evropané se začínají bouřit proti konci spalovacích motorů. Rozhodnutí EU podle nich nedává smysl

iZdroj fotografie: Depositphotos
Zájem o elektromobily se sice zvýšil, je však ale stále nižší, než se očekávalo

Právě elektromobilita je jedním z důvodů, proč mají některé automobilky problémy. Ty totiž do vývoje elektrických vozů vložily obrovské prostředky, avšak poptávka po nich je velmi nízká. Kdo ví, třeba zájem o elektrické vozy zvedne snížení DPH. Tento krok by podle propočtů SMMT mohl zvýšit roční prodeje o více než 250 000 vozů.

Pořídili byste si elektromobil, kdyby vám stát na něj přispěl?

Diskuze Vstoupit do diskuze
115 lidí právě čte
Autor článku

Aleš Peterka

Nadšenec do spotřebitelských a regionálních témat. Za svou primární oblast zájmu v rámci zpravodajství považuji hlavně informovat lidi o nekalých praktikách prodejců.

Zobrazit další články