Velká automobilová firma zavírá své brány. Jejich produkty si už nekoupíme

Jedna z nejoblíbenějších automobilových firem bude muset zavřít své brány. Čeští zákazníci si její produkty už zřejmě nepořídí.

i Zdroj fotografie: Pava/ Creative Commons / CC-BY-SA
                   

Kdysi nezpochybnitelná značka kvality „Made in Germany“ už dnes nezaručuje úspěch na trhu. Německé firmy, které po desetiletí byly synonymem spolehlivosti a inovace, se v současnosti potýkají s problémy, o jakých dříve neměly ani tušení. Jak se stalo, že ikonické značky, jako například výrobce kol BBS nebo sedadel Recaro, bojují o přežití? Za úpadkem těchto společností nestojí pouze vnější vlivy, ale také neschopnost přizpůsobit se novým podmínkám na trhu. Informoval o tom web AutoŽivě.

Oblíbené firmy zavírají své brány

Automobilový průmysl, kdysi hlavní tahoun německé ekonomiky, dnes čelí enormním výzvám. Nařízení jako konec spalovacích motorů od roku 2035, přísnější emisní normy EURO 7, tlak na elektromobilitu a expanze čínských automobilek do Evropy vytvářejí prostředí, kde staré modely fungování už nestačí. Němečtí výrobci, dlouho spoléhající na pověst své značky, jsou nyní často nahrazováni levnějšími alternativami. Například značky jako BBS, známé prémiovými koly, nebo Recaro, vyrábějící špičková sedadla, již nedokážou konkurovat cenově dostupnějším produktům, často přicházejícím z Číny.

Desetitisíce lidí přijdou o práci: Velké firmy už mají plné zuby českých cen energií a rozhodly se ve velkém propouštět

iZdroj fotografie: Courtney Recker / Creative Commons / CC-BY-SA
Firmy jako BBS a Recaro jsou na pokraji bankrotu

Čínské automobilky, jako Dongfeng, dokážou nabídnout vozy s interiéry, které by ještě nedávno byly považovány za luxusní. A to za ceny, které jsou na evropském trhu těžko porazitelné. Dokonce i některé běžné modely, například Toyota Yaris ve verzi GR Sport, nabízejí sedadla, která by si ještě nedávno mohla najít místo v portfoliu Recaro – a to bez příplatku.

Kvalita už úspěch nezaručí

Německé firmy dlouho věřily, že značka jejich země je dostatečnou zárukou kvality, která ospravedlní vyšší cenu. Dnes je však situace jiná. Zákazníci hledí více na poměr ceny a výkonu, a prémiové německé produkty tak ztrácejí na atraktivitě. Němečtí výrobci mají na výběr: buď přehodnotí své strategie a přizpůsobí se novým tržním podmínkám, nebo budou čelit dalším krachům.

Blíží se definitivní konec oblíbeného řetězce v Česku? Hrozí, že za chvíli tam už nikdo z nás nenakoupí. Lidé to tam přitom milují

iZdroj fotografie: Mike-fiesta / Creative Commons / CC-BY-SA
Pokud Recaro nezmění svou strategii, bude muset zavřít své brány

Firmy jako Recaro, které mimochodem podle webu Aktuálně zrovna krachují, by měly reagovat na změny na trhu a přestat spoléhat na dřívější úspěchy. Jinak budou nadále ztrácet zákazníky, kteří si najdou dostupnější a stejně kvalitní alternativy. Přestože se německý průmysl potýká s problémy, stále má silné stránky, na kterých může stavět.

Budou vám tyto značky chybět?

Diskuze Vstoupit do diskuze
70 lidí právě čte
Daniela Beránková
Autor článku

Daniela Beránková

S praxí z oblasti médií mám letitou zkušenost, především v menších městských periodických časopisech. Editaci textů se věnuji přes deset let. Nyní své znalosti a zkušenosti uplatňuji na Událostech247.

Zobrazit další články