Jdete do kina? Pozor na tento skrytý poplatek, ukáže se až při placení
Chystáte se do kina nebo na koncert? Dejte si pozor na skrytý poplatek, který se objevuje až v košíku při nákupu vstupenek. Můžete přijít klidně o 100 korun.
Vzpomínáte si na doby, kdy kino stálo méně než 100 korun a i s občerstvením jste se vešli maximálně do dvou stovek? Těmto časům je dávno konec a dnes není vůbec překvapivé, když člověk v kině nechá klidně pětistovku. Aby toho nebylo málo, návštěva kina se může prodražit ještě více, a to kvůli skrytému poplatku, o kterém mnozí neví. Objeví se totiž až v košíku a mnozí si ho poté ani nevšimnou.
Skrytý poplatek
Lidé, kteří si kupují vstupenky do kina nebo na koncert přes internet, se často setkávají s nepříjemným momentem. K původní ceně se totiž připočítá další položka v podobě manipulačního poplatku. Ten se běžně pohybuje v řádu desítek korun, u některých kulturních akcí i výrazně výš, a účtuje se za každou vstupenku zvlášť. Právě tento způsob účtování vyvolává mezi zákazníky dlouhodobou kritiku. Onen manipulační poplatek má správně být účtován za určitou službu – například za služby spojené se zpracováním, balením a odesláním objednávky. Jenže při nákupu lístků online přece k žádným takovým nákladům nedochází, nebo ano?
V dnešní době se setkáváme stále častěji s manipulačními poplatky u lístků do kina nebo například na koncert. Tento poplatek by měl být ale správně nulový, protože při odeslání elektronické vstupenky s QR kódem nemá obchodník žádné náklady. Obchodníci se ale brání tím, že poplatek pokrývá technické náklady spojené s provozem platební brány nebo zákaznické podpory. Alespoň tak se uvádí na webu multikina Cinema City. Manipulační poplatek, který je uveden v ceníku zmíněné společnosti, činí 24 Kč.
Obchodníci se brání, zákazníci mají na výběr
Podle vyjádření Cinema City slouží manipulační poplatek jako náklad do infrastruktury a zabezpečení digitálního rezervačního systému. Kdo ho platit nechce, ten se mu může snadno vyhnout, a to nákupem vstupenky přímo na místě nebo případně u samoobslužného terminálu. Zároveň ale společnost přiznává, že kritiku, která se na ni za poslední týdny na sociálních sítích snesla, vnímá a hodlá strukturu poplatků upravit.
Není to přitom poprvé, co Cinema City čelí kvůli manipulačnímu poplatku kritice. Už v roce 2023 se tento problém řešil na portálu VašeStížnosti.cz, tenkrát ale dTest prozradil, že se společnost ke stížnosti nevyjádřila. Zda se něco v budoucnu změní, je zatím pouze otázkou, na jejíž odpověď si budeme muset počkat. Je však jisté, že zákazníkům dochází trpělivost, což by zásadně mohlo ovlivnit jejich zájem o služby, které Cinema City poskytuje.




