Jestli máte auto a zdá se vám, že jeho provoz je čím dál dražší, připravte se na to, že může být ještě hůř.
Vlastnit v dnešní době auto není nijak levnou záležitostí. Mezi povinnosti řidičů patří například zaplatit povinné ručení. Jak jsme na Událostech247 upozornili, třeba v sousedním Polsku jsou pokuty za tento prohřešek opravdu přísné. Od roku 2024 se navíc ještě zvýšily. Majitelé aut, kteří nemají povinné ručení zaplaceno, by se tak měli připravit na pokuty, které nejsou zrovna malé. O pokutách v souvislosti s dopravou a obecně automobily vás na Událostech247 informujeme pravidelně.
Řidiči mají celou řadu povinností
Víte od nás, že nezbytnou součástí výbavy každého vozidla je autolékárnička. Každý řidič za volantem, který si ji nezkontroluje a neujistí se, že je v ní vše potřebné, může dostat od policie pokutu. Základem autolékárničky jsou 3 kusy hotového obvazu s jedním polštářkem a stejný počet obvazů se dvěma polštářky. Dále by v ní měla být cívka hladké náplasti, škrtící obinadlo, chirurgické rukavice v obalu, zahnuté nůžky se zaoblenými hroty a izotermická folie.
Teď si budou muset někteří řidiči opět sáhnout hlouběji do kapsy. Naštěstí se to netýká šoférů v České republice. Tento kontroverzní návrh na rozšíření zóny ultra nízkých emisí (ULEZ) se týká Londýna. Tamní starosta Sadiq Khan totiž navrhl rozšíření stávajících hranic ULEZ tak, aby zahrnovaly celou oblast Greater London Authority. V praxi to znamená, že každý, kdo řídí vozidlo nesplňující emisní normy ULEZ, tedy starší osmi let, bude muset platit denní poplatek v přepočtu 330 korun, píše web AutoŽivě.
Za denní jízdu autem poplatek skoro 10 000 Kč každý měsíc
Regulace, které začaly platit minulý rok v červenci, jsou obrovským předmětem kontroverze. Navíc jde o opravdu velkou částku. Když 330 korun vynásobíme třiceti dny, za měsíc je to bez stokoruny rovných 10 tisíc korun. Pokud by se takový poplatek zavedl i v České republice, znamenalo by to možná i to, že by část řidičů musela úplně přestat používat své stávající auto a buď si koupit nové, nebo už jezdit jen MHD.
Průměrný věk vozového parku v Česku je totiž 16 let, což je v rámci Evropské unie jedno z nejvyšších čísel, jak psaly Události247 již dříve. Starosta Londýna toto rozhodnutí odůvodňuje mimo jiné tím, že znečištění vzduchu každý rok zapříčiní úmrtí tisíců obyvatel Londýna. Omezení funguje 24 hodin denně, sedm dní v týdnu, kromě Štědrého dne. Ten se Británii slaví 25. prosince. „To kdyby zavedli u nás, tak chodím pěšky, na nové auto nemám a na takové poplatky taky ne,“ řekl Událostem247 pan Jaroslav z Prahy.