Vlastnit některou z těchto známek je snem každého sběratele. Jejich hodnota je ale skutečně astronomická.
Sběratelství známek se po celém světě věnují miliony lidí. Jak jsme ověřili z dat amerického webu Apfelbaum Inc, podle odhadů se může jednat o 60 až 200 milionů lidí. V dnešní době internetu a online bazarů je pak nakupování a přeprodávání ještě snazší. Redakce Událostí247 přináší přehled několika případů, kdy se vzácné známky prodaly za skutečně vysoké částky.
Některé známky mohou stát miliony korun
Příkladem je příběh známky z období Československa, konkrétně z roku 1919. Původně se jednalo o rakousko-uherskou známku, byla ale přetištěna nápisem Pošta Československá 1919. A právě to z ní mezi sběrateli činí velmi žádaný kus. Například předloni se prodala za 360 tisíc korun, jak jsme ověřili na webu iDnes.
Jak dále redakce Událostí247 ověřila na aukčním portále Aukro, v podobných částkách se tam pohybují i jiné známky. Třeba sada známek nazvaná Muži 28. října se zde aktuálně nabízí za necelých 109 tisíc korun. A v dalších mnoha případech se ceny pohybují v řádu desetitisíců, často za jedinou známku, což jsou podle redakce Událostí247 rovněž velmi vysoké částky, jež si ne každý sběratel může dovolit do svého koníčku investovat.
Ceny mohou jít i do milionů
Ti, jež mají velké rozpočty, pak mohou pomýšlet i na celosvětově žádané unikáty. Jedním z nich je vůbec první známka světa, a sice britská Penny Black. Jak jsme ověřili na webu iDnes, tento unikát z roku 1840 se loni prodal za 9,1 milionu korun. A ještě o řád výš je částka za známku Červený Mauritius. Ta se před několika lety prodala za neuvěřitelných 8,1 milionu dolarů, což je v přepočtu asi 183 milionů korun, jak redakce Událostí247 zjistila na webu Lidovky.
Je tak evidentní, že sbírat známky není jen pěkným koníčkem, ale také velmi nákladnou záležitostí. Zároveň se však může jednat o dobré investice. Hodnota vzácných známek totiž většinou v čase roste. Podle redakce Událostí247 je však v tomto sběru třeba být opatrný. Proto, aby byl nákup investičně výhodný, musí lidé známkám rozumět a nejen koupit první kus, na který narazí.
Sbíráte také známky?


