Digitální doba nám sice v mnohém usnadňuje život, ale někdy může způsobit také pořádné komplikace.
O tom, že banky v Česku prochází velkými změnami, vás na Událostech247 informujeme pravidelně. Jednou z nich je třeba to, že zvyšují poplatky za své služby. Události247 například již dříve psaly o tom, že od loňského října zvedla výrazně ceny svých služeb banka Moneta Money Bank. Banky zvyšování poplatků odůvodňují tím, že chtějí klienty přimět k tomu, aby více využívali internetové bankovnictví.
Banky klienty varují dopředu
Víte od nás, že zdražení některých svých služeb oznámila také Komerční banka. Mnohé z nich sice bude možné využívat nadále zdarma, ovšem pouze pomocí online bankovnictví. Konkrétně se navýšení cen týká třeba poplatku za zasílání papírových výpisů nebo transakce prováděné osobně. Kompletní zrušení se pak od letošního ledna dočkalo zadávání papírových platebních příkazů na pobočce, jež nahradila služba Platba s asistencí. Stát bude 100 korun.
Čas od času se však klientům spoléhat se na internetové bankovnictví nevyplatí. Banky ho totiž potřebují obnovovat a kontrolovat, a to pak znamená, že tato služba má výpadek. Je proto dobré vědět, kdy se tak stane, aby mohli klienti své platby provést zavčasu a nedostali se tak do prodlení s placením a následných potíží. Banky o tom většinou informují právě ve zprávě, kterou dostanete v aplikaci ve svém bankovnictví.
Internetové bankovnictví už používáme 26 let
Naposledy ohlásily odstávku internetového bankovnictví hned tři banky. Šlo o ČSOB, Raiffeisenbank a bank, které výpadek naplánovaly na víkend, aby svým klientům zbytečně nekomplikovaly případné platby, které provádějí v pracovní dny. „Já mám Reiffku a protože jsem zrovna nic neplatila, do aplikace jsem se nepodívala a o odstávce jsem tím pádem nevěděla,“ říká paní Karolína z Dolních Břežan. Cílem odstávek je vylepšení služeb a zabezpečení bankovního systému, jak píše web Peníze.
První internetové bankovnictví v Česku vzniklo před 26 lety. Spustila ho Expandia banka v roce 1998. Největší popularitu pak zažila pod názvem eBanka, který jasně vyjadřoval, jaké bankovnictví chce budovat a na jaké klienty mířit, píše dále web Peníze. Internetové bankovnictví taky tehdy znamenalo nutnost stahovat si do počítačů zabezpečovací certifikáty, které si pak člověk stahoval na paměťové médium zvané disketa, případně vypaloval na CD, protože tenkrát ke standardní výbavě počítačů už patřila čtečka kompaktních disků.