Ženě se nezdál účet za energie. Nenechala se odbýt a ušetřila tisíce korun

Dodavatelé energií tento rok několikrát zvedli ceny. V některých případech si ale víc účtují neoprávněně a chodí na ně zvýšený počet stížností.

i Zdroj fotografie: abcMedia
                   

Server Seznam Zprávy upozornil na případ ženy, které přišlo vyúčtování od Pražské plynárenské. Stálo v něm, že má nedoplatek přes 11 tisíc korun. Podle firmy to bylo dáno několikerým navýšením ceny plynu. I když na zdražení měla firma právo, zákaznici včas neinformovala. Jak píší SeznamZprávy, musí tak učinit alespoň třicet dní před změnou cen. To se však v tomto případě nestalo.

Zákaznice se nedala odradit

Za poslední rok Pražská plynárenská zvedla cenu energií třikrát, informují SeznamZprávy. V prvních dvou případech o tom však zákaznici zapomněla informovat, píší SeznamZprávy. I když jí před rokem stačila záloha 2,5 tisíce korun, dnes už je to 7,5 tisíce. Když si žena znovu přečetla svou smlouvu s energetickou společností, zjistila, že firma musí o navýšení cen informovat nejméně 30 dní předem, aby měl zákazník možnost od smlouvy odstoupit a přejít k levnějšímu dodavateli. Jinak je navýšení neplatné, doplňují SeznamZprávy.

iZdroj fotografie: Depositphotos
Energetický regulační úřad si posvítil na dodavatele energie

Žena místo zaplacení faktury poslala Pražské plynárenské reklamaci, píší SeznamZprávy. Ta však trvala na tom, že vyúčtování je správné. Nespokojená zákaznice se proto obrátila na Českou obchodní inspekci, kde ji odkázali na Energetický regulační úřad. „Odtamtud mi napsali, že případ prověřili a že se mi Pražská plynárenská omluví a pošle mi nové vyúčtování. Za hodinu od společnosti přišel omluvný dopis s novým vyúčtováním,“ popsala pro SeznamZprávy.

Velkou spotřebu mají ledničky

Stížností na chybné vyúčtování energií a nastavení záloh v poslední době přibývá. Podle dat Energetického regulačního úřadu je s těmito problémy spojeno každé třetí podání. Všímá si toho web Energožrouti. Z celkového počtu asi 15 tisíc stížností, je 30 procent právě stížností a dotazů na vyúčtování energií a výši záloh, píše dále web. „Případů, kdy byl problém se zálohami a s nastavením jejich výše, jsme šetřili šedesát. Pochybení ve výpočtu dodavatelů jsme však zjistili jen u devíti z nich,“ řekl Událostem247 člen Rady ERÚ Ladislav Havel.

iZdroj fotografie: Depositphotos
Lednice by měla být pravidelně odmrazována. I tímto krokem se dá ušetřit za elektřinu

Zálohy na energie by tak podle ERÚ neměly být nízké, ale ani vysoké. V některých případech tak je vhodnější nastavit nižší zálohu a nějakou částku navíc si takzvaně odkládat stranou na pozdější vyúčtování, píše web. Cestou, jak ušetřit za energie je také hledání možností úspor. Například starší spotřebiče mívají vyšší spotřebu než ty moderní. Psal o tom web TN. Velkým „žroutem“ elektřiny je například lednice, která by měla být pravidelně odmrazována, píše dále TN.

Diskuze Vstoupit do diskuze
131 lidí právě čte
Ondřej Kočí
Autor článku

Ondřej Kočí

Zobrazit další články