Lidl oznámil revoluční novinku. Zákazníci se bojí, že kvůli tomu budou v obchodech prázdné regály

Obchodní řetězec oznámil, že bude k zásobování nově používat elektrokamiony. Chce tak pomoci s ochranou životního prostředí.

i Zdroj fotografie: Depositphotos
                   

Ve své strategii se společnost Lidl zavázala, že do roku 2030 sníží ve srovnání s rokem 2019 své provozní emise o 80 procent, informuje o tom na svém webu. Na plnění tohoto cíle intenzivně pracuje. Proto už v říjnu 2022 zařadila do provozu elektrické nákladní vozidlo, které představuje zajištění zásobování prodejen v centru Prahy bez negativního dopadu na životní prostředí. Jenže lidé se bojí, že zásobování nebude dostatečné. ,,Jen aby měli nabito“, říká Josef Petruška z Prahy Kobylis Událostem247.

Jako první v republice

Jednalo se o Volvo FE Electric, které o celkové hmotnosti 19,5 tuny a užitečném zatížení přes osm tun, ujede na jedno nabití až 200 kilometrů v závislosti na intenzitě provozu chladicího agregátu. Vozidlo je zcela bezemisní a je napájeno z trakčních baterií, píše dále Lidl na svém webu. Nulové emise a dostatečný dojezd představují ideální řešení pro distribuci zboží ze skladu Buštěhrad do vybraných pražských prodejen.

iZdroj fotografie: Lidl
Evropská unie se má i v oblasti řidičských průkazů připravit na přechod k elektromobilům

Během jednoho dne dokáže kamion zásobit dvě pražské prodejny a jednu v blízkosti buštěhradského skladu. Nově má být v okolí Prahy k zásobování prodejen používán také plně elektrický kamion Mercedes Benz. „První elektrické nákladní vozidlo v naší flotile znamenalo zlomový moment v naší logistice. Už v roce 2021 se nám podařilo do naší flotily zapojit vozidlo na pohon zkapalněným zemním plynem. Teď se však v našem cíli omezování emisí posouváme zase o krok dál,“ uvedl pro Události247 mluvčí Lidlu Tomáš Myler.

Jen abychom měli co kupovat, říká zákazník

Někteří zákazníci se však obávají, že spolu s elektrifikací flotily Lidlu by se mohlo stát, že bude váznout zásobování prodejen. Upozornil na to web PrahaIN. „Nakonec sice budeme mít čistější ovzduší, ale toho se asi moc nenajíme,“ uvedl pro Události247 Jiří Mareček z Prahy. „Já tohle až tak neřeším, je mi jedno, v čem bude zboží jezdit a o ekologii se moc nezajímám. Prázdné regály jsou u nás v Lidlu poslední dobou celkem pravideln,ě a to ještě žádné ekovozy nejezdily,“ řekla Událostem247 Ivana Klušáčková z Přílep u Prahy.

iZdroj fotografie: Homoatrox / Creative Commons / CC BY-SA
Evropská komise chce zároveň v celé Evropské unii umožnit řízení mladým lidem už od sedmnácti let. A to i v případě jízdy nákladním automobilem

Kamiony s elektrickým nebo vodíkovým pohonem začnou brzy z trhu vytlačovat klasické nákladní vozy. Zatímco v roce 2025 bude podíl těchto kamionů na nejrozvinutějších trzích tvořit zhruba pět procent, v roce 2030 už by to mělo být 30 procent, v roce 2035 pak až 80 procent, psal o tom web iDnes. Už v nejbližších dvou letech by v Evropě měla vzniknout síť pilotních 30 dobíjecích stanic. Pro opravdový rozvoj je však nutné jich mít do roku 2035 alespoň dva tisíce, dodává iDnes.

Diskuze Vstoupit do diskuze
133 lidí právě čte
Autor článku

Martin Duplák

Bývalý redaktor webu ČT24, jehož koníčkem, a dlouhodobě i denní prací, jsou ekonomika a finance. Zaměřuji se také na kulturu a osobnosti.

Zobrazit další články