Nejen před Vánocemi, ale vlastně už v listopadu. Ostatně velká spousta e-shopů má největší tržby z celého roku na Black Friday, který se koná koncem listopadu. Jsou to zejména elektronické obchody, jež dodavatele obalových materiálů před Vánocemi nenechají odpočinout.
Pandemie COVID-19 to všechno jenom podpořila. Už loni jsme se naučili mnohem více nakupovat online a letos v tom s radostí pokračujeme. E-shopy tedy potřebují dobrý obalový materiál.
Zákazníky potěší i maličkosti
Zkuste se sami zamyslet, v jakých krabicích vám chodí objednávky z e-shopů. Klasická papírová krabice je sice fajn, ale úsměv na tváři vám vykouzlí krabice personalizovaná, na níž je třeba nějaké motto, logo e-shopu spolu se sdělením pro lepší den. E-shopy jsou dnes kreativní a odlišit od ostatních se snaží právě i těmito drobnostmi. A ony fungují.
Balíček jako marketingový prvek
Neváhejte si tedy nechat vyrobit krabice se speciálním potiskem, nebo aspoň lepicí pásky s potiskem. Jestliže krabici přelepíte lepicí páskou s logem, sloganem firmy či webovou adresou e-shopu, vlastně si děláte reklamu. S balíčkem se na jeho cestě setká opravdu velká spousta lidí, mnoho kurýrů, pracovníků pošty apod. Ti všichni uvidí logo vaší společnosti a možná jim z nějakého důvodu utkví v paměti.
Samozřejmě jsou e-shopy, které by se tomuto měly raději vyhnout. Zřejmě nikdo si nepřeje, aby všichni kolem věděli, že mu přišel balíček ze sexshopu. Tady je tedy na místě spíše diskrétnost a anonymita, vhodnější je balík bez jakéhokoliv označení.
Využití recyklovaných materiálů
Ještě jedna věc dokáže zákazníky potěšit – že vám záleží na životním prostředí. Neváhejte pro odesílání zboží využívat krabice, v nichž vám něco přišlo. Samozřejmě za předpokladu, kdy jsou použitelné a v dobrém stavu. Místo plastových výplňových materiálů lze krabice vystlat třeba drceným kartonem (z krabic, jež už nebyly v použitelném stavu) a zmačkanými novinami. Buďte ekologičtí a šetřete zároveň.


