Kvůli drahým potravinám pravidelně mnoho Čechů vyráží za nákupy do Polska. Nejčastějším cílem je řetězec Biedronka, který plánuje nyní expanzi.
Supermarket Biedronka je pro lidi, kteří ho již někdy navštívili, synonymem pro levné nákupy. Jde o maloobchodní řetězec v Polsku, do kterého denně míří i čeští a slovenští zákazníci, připomíná web Deník N. O tolik je v regálech Biedronky levnější zboží, že se za ním vyplatí cestovat, a to někdy až stovky kilometrů. Slováci nicméně nebudou muset brzy do Biedronky cestovat až do Polska, protože oblíbený obchod, jehož symbolem je slunéčko sedmitečné, otevře prodejny i na slovenském území.
Majitelé se zajímají o více zemí
„Slovensko a Polsko mají podobnou kulturu nakupování. Mnoho Slováků jezdí přes hranice nakupovat do Polska do Biedronky, proto počítám s investicemi v této zemi. Zajímáme se také o Rumunsko,“ uvedl pro server Italian food Pedro Soares dos Santos, který je předsedou představenstva společnosti Jerónimo Martins vlastníci Biedronku. Zatím není jasný konkrétní termín otevření první prodejny ani to, pod jakým názvem bude Biedronka na Slovensku vystupovat. Jestli pod originálním, kterým se prezentuje v Polsku, či přeloženým Lienka, píše web Denník N.
Nyní má podle Arkadiusze Mierzwy, ředitele pro komunikaci a trvale udržitelný rozvoj Biedronky, probíhat podrobný průzkum trhu a analýzy. Finální rozhodnutí by nicméně mělo padnout brzy. Web Refresher píše, že Biedronka by na Slovensku konkurovala zřejmě dalšímu diskontnímu řetězci, tedy Lidlu. Ohrožení by však mohly pocítit i řetězce typu Tesco či Kaufland. Biedronka v je v Polsku jedením z nejpopulárnějších sítí obchodů.
Má za sebou dlouhou historii
První prodejna se otevřela v polské Poznani v roce 1995, připomíná web Kupi. Postupně se řetězec rozrůstal a v roce 2008 převzal síť obchodů německého řetězce Plus. Nyní má, jak připomíná web Refresher, po celém Polsku 3 300 prodejen a zhruba 70 tisíc zaměstnanců. Po Slovensku může Biedronka zamířit také do Česka, protože i z tuzemska mnoho lidí pravidelně do polských obchodů vyráží za levnými nákupy. Není se čemu divit, rozdíly jsou opravdu velké.
Web CNN Prima News v lednu upozornil, že lidé ušetří při jediném nákupu až tisíc korun. To je případ manželů z Bohumína, kteří jezdí do řetězce Biedronka nakupovat pravidelně. Díky tomu pořídili kilogram vepřové kýty za v přepočtu 57 korun. Cena je výhodnější pro majitele karty Moja Biedronka, která je dostupná i pro české zákazníky. I díky tomu se dá v sousední zemi v obchodech se slunéčkem sedmitečným pořídit levněji másla, mléka, mléčné výroby, maso, ale také cigarety či výživa pro děti.