Čeští senioři se bouří proti tomu, že pokud nemají chytrý telefon, nemohou v obchodech nakupovat se slevami.
Počty zákazníků, kteří využívají věrnostní aplikace maloobchodních řetězců stále rostou. Upozornil na to web E15. Obchody tak se souhlasem nakupujících získávají jejich osobní údaje. Aplikace, se kterými mohou ušetřit, používají rádi. Dlouhodobě totiž patří k těm, kteří ve velkém nakupují ve slevách. Díky těmto aplikacím navíc zaplatí až o desítky procent méně.
Aplikace používají miliony lidí
Používání slevových aplikaci se však nelíbí starším lidem. Jak píše web iDnes, chytrý telefon totiž stále nemá skoro 60 procent seniorů a právě ten je k takovým nákupům potřeba. Zákazník si totiž musí slevový kupón ve své aplikaci daného obchodního řetězce nejdříve aktivovat. Obchody se však brání tím, že jsou pro nakupující stále k dispozici také letáky se slevami. Tam ale lidé některé kupony nenajdou. Velké obchodní řetězce si však mnou ruce.
Do aplikace Kauflandu se registrovalo přes 2,5 milionu lidí a aktivně ji využívá zhruba 1,5 milionu lidí, píše E15. Nákupní řetězec Albert zaznamenal přes tři miliony stažení a milion zákazníků využívá také aplikaci Lidlu. Nárůst počtu uživatelů věrnostních aplikací registruje také obchodní řetězec Tesco. Většina z těchto prodejen také ulehčuje zákazníkům nákup tím, že si mohou zboží sami neskenovat a zaplatit a vyhnou se frontě na pokladně.
Ušetřit se dají desítky korun
„Mám do mobilu stažené aplikace všech obchodů, ve kterých nakupuji. Zrovna včera jsem s aktivovaným kuponem koupila v Albertu párečky na gril se slevou 20 korun. Moje maminka se chytrého telefonu bojí, takže zboží vybíráme spolu přes můj a pak jí ho koupím,“ řekla Událostem247 Marie Hošková z Břeclavi. Web iDnes upozornil, že někteří odborníci seniory před aplikacemi varují a tvrdí, že obchodní řetězce díky nim mohou získat mnoho osobních dat.
Pokud tedy senioři nemají chytrý telefon, dost si připlatí. Ceny bez registrace do věrnostní aplikace totiž bývají často až dvojnásobné, píše E15. Například podle letáku Tesco v červenci zaplatili zákazníci bez registrace za konzervu tuňákového salátu 140 korun, ti s aplikací mohli ušetřit 80 korun. Za mléko pro batolata pak zaplatili dokonce o 150 korun méně než ti, kteří nakupují bez věrnostní aplikace, dodává web E15. Je tak očividné, že se někteří lidé nechávají obchodními řetězci doslova potichu ožebračovat, aniž by o tom měli ponětí.