Nehoráznost: Známý obchodní řetězec ze dne na den zdvojnásobil ceny potravin. Párky za 150 korun, jogurt za 40

V době, kdy se většina lidí snaží kvůli zvyšování cen šetřit, se v prodejnách Penny rozhodli k opravdu neobvyklému kroku.

i Zdroj fotografie: Daniel Procházka pro Události247
                   

Řetězec totiž ve všech svých 2150 prodejnách v Německu začal dočasně nabízet devět výrobků za „skutečnou cenu“. Jsou v ní zahrnuty také ekologické a zdravotní náklady způsobené výrobou, například používáním hnojiv. Psal o tom web iDnes. Zákazníky tak čekají nehorázné cenové skoky. Například za vídeňské párky najednou zaplatí 6,01 eura místo dosavadních 3,19 eura. V přepočtu za ně tak nově zaplatí téměř 150 korun.

Vybrané položky za dvojnásobnou cenu

Tyto „skutečné ceny“ spočítali univerzitní vědci tak, že k obvyklým výrobním nákladům přidali i dopady produkce potravin na půdu, klima, vodu a zdraví. Pro zákazníky, kteří bojují s neustále rostoucími cenami potravin, to je doslova šok. Jak píše německý web Upday, vybrané položky zdraží až o 94 procent, tedy téměř dvojnásobek. Třeba cena za mozzarellu se zvýšila z 89 centů na 1,55 eura. Za ovocný jogurt zákazník musí místo 1,19 eura nově zaplatit 1,56 eura, tedy v přepočtu necelých 40 korun.

iZdroj fotografie: Martin Strachoň / Creative Commons / CC-BY-SA
Nové ceny některých potravin v německém Penny Marketu zákazníky rozhodně nepotěší

Víme, že mnoho našich zákazníků trpí vysokými cenami potravin. Přesto musíme čelit nepříjemné zprávě, že ceny našich potravin, které vznikají v rámci dodavatelského řetězce, neodrážejí ekologické náklady,“ uvedl šéf Penny Stefan Görgens. Prodejna chce jít proto příkladem a ve všech pobočkách na tento problém upozornit, píše web CNN Prima News.  Týdeník Stern dodává, že akce s ekologickou cenou potrvá od 31. července jeden týden.

Veganské potraviny mají přirážku nižší

Ekologická přirážka však není u všech produktů stejná. U veganského řízku to je pouhých pět procent a je výrazně nižší než u vídeňských párků nebo jogurtů. To má ukázat, že jejich produkce není pro přírodu tak škodlivá. Řetězec, který patří do skupiny Rewe Group, dodatečné příjmy věnuje na projekt ochrany klimatu a zachování rodinných farem v alpském regionu, dodává web CNN Prima News.

iZdroj fotografie: Daniel Procházka pro Události247
Zůstává jenom otázkou, zda se obchodní řetězce po celém světe začnou podobným krokem inspirovat

No pokud by takovýhle pokus chtěli dělat u nás, tak naprosto přesně vím, že bych po tu dobu do tohoto obchodu nešla, i když tam chodím moc ráda a mám to kousek od domu. Přece si nemohou myslet, že jim na to lidi v téhle drahé době přistoupí. Možná by ale měli nával těch ekologických aktivistů, co zastavují dopravu ve městě a chtějí, aby auta nejezdila vůbec, nebo maximálně krokem,“ řekla Událostem247 Jarka Nerourková z Brna.

Co si o kroku německého Penny Marketu myslíte vy? Dejte nám váš názor vědět dole v komentářích

Diskuze Vstoupit do diskuze
96 lidí právě čte
Daniel Procházka
Autor článku

Daniel Procházka

Nadšenec do politiky a kultury. Momentálně i redaktor pro Události247, díky kterým můžu své zájmy rozvíjet.

Zobrazit další články