Ceny potravin v poslední době dosahují nebeských výšin a tak by člověk čekal, že alespoň nakoupí kvalitní zboží. Ne vždy je to ale pravda.
To, že kvalita některých potravin v českých supermarketech stojí za nic, začíná být bohužel pomalu ale jistě celkem běžná věc. Reportéři webu TN proto vyrazili na kontrolu do několika větších prodejen v Jičíně. V jednom případě se opravdu nestačili divit, co na ně v regálu čekalo.
Z rajčat létala hejna much
Jejich první zastávkou byl Penny Market, který ale vypadal, jako by se tam mělo malovat. Podle reportérů se všude povalovaly krabice a zboží. V chladícím boxu bylo všechno naházené jedno přes druhé, například párky se povalovaly hned vedle jogurtů, místo aby byly uloženy mezi uzeninami, popisuje web TN. V jedné uličce se zákazníci procházeli po mokré podlaze. „Máme ucpané chlaďáky a už se to tady řeší 14 dní,“ uvedl pro TN jeden ze zaměstnanců.
Lépe na tom nebyl ani jičínský Kaufland. V zabalených rajčatech totiž reportéři z TN našli rojící se hmyz. Extra vábně nevypadalo ani ovoce. Pokud máte rádi třeba játra, určitě si je podle TN nekupujte v Lidlu v Jičíně, tam totiž mají kuřecí játra dvě barvy a musela být stažena z prodeje. V Bille se však zákazníci mohou kochat zeleninou, ovocem i masem jako ze žurnálu. Dobře nakoupit se dá i v Tescu.
Kam se obrátit o pomoc
Podobná praxe, kdy se v obchodech prodává zboží, které by mělo být spíš na smetišti, není ničím výjimečná. Před několika lety například v Kauflandu zákazníky v přepravkách čekaly třeba silně tlející pomeranče, plesnivé papriky nebo jahody. Vrcholem bylo, když se ani u pokladny nad zkaženým nákupem personál vůbec nepozastavil. Psal o tom web Lidovky. „Není to bohužel nic výjimečného, zrovna včera jsem v zelenině narazila na balená cherry rajčata, která byla úplně plesnivá,“ popsala Událostem 247 Magda Hošková z Břeclavi.
Pokud při nákupu narazíte na něco podobného, měli byste nejprve na daný nedostatek upozornit prodejce. V případě, že spotřebitel nechce nebo nemůže sjednat nápravu přímo u prodejce, může se obrátit se stížností k příslušnému inspektorátu Státní zemědělské a potravinářské inspekce, radí web Vitalia. Pokud spotřebitel uvede svou adresu, bude do třiceti dnů seznámen s výsledkem kontroly.