Sleva 50 % v obchodech skoro na všechno: Jenom někteří Češi využívají tento trik. Kdo to nedělá, měl by to ihned napravit

Češi jsou milovníci nákupu ve slevách. Už několik let jim v tom mohou pomoci například různé věrnostní programy.

i Zdroj fotografie: Aleš Peterka pro Události247
                   

Obliba věrnostních programů v České republice roste. Průměrný dospělý člověk využívá už více než 13 různých věrnostních programů. Mezi ty nejoblíbenější patří kartičky potravinářských řetězců, drogerií a lékáren. Vyplývá to z výzkumu „Věrnostní programy a zákaznické portály 2022“, který na vzorku tisíce respondentů provedla výzkumná agentura Incomind.

Kartičky mají častěji ženy

Věrnostní programy využívá většina českých domácností. Díky chytrým telefonům a mobilním aplikacím už navíc nemusíme mít všechny kartičky nacpané v peněžence, ale stačí, když si je stáhneme do mobilu. Nejoblíbenějším věrnostním programem v Česku je Tesco Clubcard, který v průzkumu uvedlo 55 procent dotázaných. Jak píše web Kupi, zákazníci hojně využívají také programy obchodních řetězců Kaufland, Billa, Penny, Lidl nebo Albert.

Češi rádi využívají slevových kartiček v obchodech. Ty ale zpracovávají jejich osobní údaje

Výzkum také ukázal, že mezi muži je celkový počet využívaných věrnostních programů sedmnáct, mezi ženami je to devatenáct, ovšem ženy nejen že využívají více programů, ale jsou i častěji těmi, na které je věrnostní program registrován. Upozornil na to web iDnes. U žen je to o čtrnáct registrací do programu, zatímco muži jsou registrováni v jedenácti programech a dalších šest využívají na jméno partnerky nebo někoho dalšího z rodiny.

Kdo obchodům zaplatí ztráty?

Dvojí ceny se nejčastěji objevují v obchodní sítí Tesco. Například 500 gramů jasmínové rýže pořídí držitel kartičky za 32,90 korun, ostatní spotřebitelé za 51,90. To je téměř o polovinu dráž. Mleté hovězí maso vyjde na 109,90 korun – s kartičkou však zákazník ušetří 35 korun, vyjmenovává Kupi. „Já hodně využívám také kartičku v drogerii Teta, tam mi ty slevy přijdou opravdu velké. Jinak mám kartičky snad do všech obchodů,“ řekla Událostem247 paní Irena ze Svitav. 

iZdroj fotografie: Realeklas / Creative Commons / CC-BY-SA
Nejoblíbenější je věrnostní program Tesco Clubcard

Obchodníkům se slevové akce i přesto vyplatí. Finanční ztrátu, která jim kvůli slevě vznikne, totiž zaplatí právě zákazníci, kteří si zatím kartičku nepořídili. „Samozřejmě ten řetězec nebude prodávat pod cenou, to by vyráběl ztrátu. On si na těch ostatních zákaznících, kteří nemají klubovou kartu, nadělá všechen svůj zisk. Zatímco u těch hlubokých slev může jít trošku do ztráty, těm ostatním se ceny o to trošku víc zvýší,“ cituje Kupi ekonomku Janu Matesovou.

Využíváte slevových kartiček? Pokud ano, jakých? Podělte se o to s námi dole v komentářích

Diskuze Vstoupit do diskuze
110 lidí právě čte
Aleš Peterka
Autor článku

Aleš Peterka

Nadšenec do spotřebitelských a regionálních témat. Za svou primární oblast zájmu v rámci zpravodajství považuji hlavně informovat lidi o nekalých praktikách prodejců.

Zobrazit další články