Téměř čtvrtinu financí mohou lidé ušetřit, pokud budou nakupovat podle tohoto pravidla. Úspora může ve výsledku činit nemalé peníze.
Jak ušetřit na nákupu potravin. Otázka, kterou si klade spousta Čechů. Jednou ze základních cest jsou slevové akce. Ty jsou mezi českými zákazníky velmi oblíbené. Není se tak čemu divit, že obchody jsou jimi doslova zavalené a slevy na návštěvníky supermarketů vyskakují pomalu na každém roku, jak píše web Novinky. Kromě slev jsou tu ale ještě další možnosti, jak na potravinách uspořit.
Ušetřit lze pomocí věrnostních programů
Události247 nedávno psaly o tom, že výrazně mohou lidé ušetřit díky členství v různých věrnostních programech supermarketů. Cena pro členy může být mnohdy nižší o několik desítek procent. Registrace do programů jsou zdarma. Výhodné je to však také pro obchodníky, kteří díky tomu získávají cenná data o svých zákaznících.
A pak je zde ještě jedna osvědčená metoda, jak za potraviny platit méně. Je to jednoduchý výběr levnějších značek, konkrétně těch privátních, vlastněných daným obchodním řetězcem. Jak uvádí web iDnes, v českých obchodech již tvoří 27 procent sortimentu, přičemž v průměru jsou o 23 procent levnější než produkty jiných značek.
Cena je hlavním lákadlem
O rostoucí popularitě těchto značek se mluví delší dobu. Již předloni tvořily čtvrtinu sortimentu supermarketů, přičemž hlavním důvodem jejich obliby byly příznivější ceny, jak tehdy informoval server Český rozhlas. A tento důvod, tedy možnost ušetřit, přetrvává i nadále.
Podle průzkumu společnosti NielsenIQ (NIQ), o němž informuje web iDnes na privátních značkách více než 80 procent respondentů oceňuje právě příznivý poměr ceny a kvality těchto produktů. Někteří je dokonce považují za kvalitnější než běžné značky. Naopak jen naprostá minorita lidí si tyto výrobky nikdy nekoupila.