Tisíce pracovníků této velké společnosti si možná v budoucnu budou muset hledat novou práci. Ovlivnit to může i další navázané firmy a jejich zaměstnance.
O propouštění se v poslední době mluvilo v souvislosti s řadou velkých firem v Česku i zahraničí. Události247 například informovaly o plánovaném snižování počtu pracovníků ve známé společnosti Zetor Tractors nebo ve světových firmách Intel a Esprit. Aktuálně se pak o práci bojí tisíce lidí, kteří pracují ve známé automobilce Volkswagen.
Automobilový průmysl není v dobré kondici
Volkswagen je jednou z největších a nejvýznamnějších automobilek provozujících mnoho závodů po celém světě. Zaměstnává v nich stovky tisíc lidí. Některým však hrozí propouštění. Jak píše web iDnes, tento německý automobilový gigant nedávno oznámil, že možná zruší až 15 tisíc pracovních míst. Tato opatření by tvrdě dopadla především na závody v Německu, konkrétně například na ty v Osnabrücku či Drážďanech, kde se vyrábí komponenty do aut.
Hlavním důvodem je reakce na pokles ziskovosti a tlak na snížení nákladů. Aby si firma v dnešním dynamickém světě udržela konkurenceschopnost, musí hledat úspory. Kromě dalších známých evropských automobilek totiž v poslední době na trh ve velkém začínají pronikat také čínští výrobci a producenti elektrických vozidel. A na to vše musí tradiční německá automobilka reagovat.
Propouštění může hrozit i v dalších firmách
Mohlo by se zdát, že české pracovníky tato věc trápit nemusí. To však není tak úplně pravda. Volkswagen vlastní mimo jiné i automobilku Škoda Auto, která v Česku zaměstnává desetitisíce lidí. Díky tomuto úzkému propojení se tak jakékoli změny ve Volkswagenu pravděpodobně nějakým způsobem projeví i v Česku, uvádí web CNN Prima News. Ostatně dlouhodobým plánem Škody Auto je postupné zeštíhlování. Jak v červnu psal server Seznam Zprávy, každoročně by se měl počet zaměstnanců snížit o 3 procenta.
Potenciální či reálně propouštění se navíc týká i mnoha dalších firem z přidružených oborů. Jak upozorňuje web E15, tlaky na úspory a případné zeštíhlování se budou projevovat právě u dodavatelských firem. Příkladem jsou společnosti Bosh a Continental. Anebo firma Adient zaměřující se na výrobu autosedaček, která v Česku plánuje propustit přes tisíc lidí, jak nedávno psaly Události247.