Možná také patříte mezi šoféry, které chování jistých cyklistů na silnici rozčiluje. Vadí jim třeba to, že i když jsou vlastně účastníky silničního provozu, nemusí vše dodržovat.
Již dříve jsme na Událostech247 informovali o tom, že část odborníků na dopravu přišla s návrhem, aby i cyklisté museli přes den povinně svítit, stejně jako auta a motorky. Hlavním motivem je zvýšení bezpečnosti. Srážek cyklistů s auty totiž začíná přibývat, a právě tyto nehody mívají nejtragičtější následky.
Nehod cyklistů přibývá
Kolo patří v posledních letech k velmi oblíbeným způsobům, jak se někam dopravit. Kromě toho, že lidé nemusí stát v dlouhých kolonách, to přináší také benefit pro zdraví. Mnoho cyklistů si však neuvědomuje, jak se má chovat v silničním provozu. Obzvlášť v době, kdy je na silnicích velké množství aut, za jejichž volanty sedí lidé, kteří cyklistice většinou nefandí. Počet zranění cyklistů však narůstá i mimo hlavní silnice.
Jak nedávno upozornil web TN, lidé, kteří se do nehody s kolem zapletou, navíc často zmizí a policie je těžko dohledává. Něco s tím udělat se rozhodli v Německu, kde přišli s nápadem zavést u kol registrační značky. Tedy podobné jako mají auta. Podle výpočtů německých policistů je přes 50 procent incidentů na území hlavního města Německa, jejichž účastníci jsou cyklisté, zaviněno právě jimi samotnými.
Měli by mít řidičák na kolo a nulovou toleranci alkoholu, říká řidič
Česká asociace pojišťoven zveřejnila analýzu, která zachycuje všechny nehody, jichž se účastnil cyklista. Celkový počet takových nehod od roku 2010 do roku 2023 je 56 311. Značnou část nehod cyklistů tvoří kolize, při kterých došlo k nehodě samotného cyklisty, jak upozornil web CNN Prima News. Nehod, ve kterých figuroval kromě cyklisty i další řidič, například auta, bylo 29 561. Někteří cyklisté navíc podceňují povinnou výbavu.
Řidiči proto často mluví o tom, že by se z těchto důvodů měly SPZ pro kola zavést také u nás. „Na kolech jezdí po silicích často lidé, kteří ani nemají řidičák, což mi přijde vůči nám řidičům nefér. Jsou účastníky silničního provozu, tak by měli mít i stejné povinnosti, jako řidiči. Tedy udělat si cykloškolu, platit povinné ručení, nepoužívat za jízdy mobil a v neposlední řadě bych jim nařídil nulovou toleranci alkoholu. Často je vidím u stánků s pivem,“ řekl Událostem247 pan Mirek z Brna.