Národní automobilka letí střemhlav ke dnu. Přestává vyrábět i prodávat auta

Jedna z národních automobilek se blíží střemhlav k pomyslnému dnu. Nezbývá jí nic jiného než přestat vyrábět automobily.

i Zdroj fototografie: Andrew Bone / Creative Commons / CC BY-SA
                   

Kdysi slavná automobilová značka Jaguar se nachází v kritické fázi své existence. Zatímco ikonické modely jako E-Type či F-Type byly synonymem elegance, výkonu a britského šarmu, současná situace této značky je daleko od jejího někdejšího lesku. Situace je dokonce natolik vážná, že automobilka teď musí přestávat vyrábět i prodávat své vozy. První zaměstnanci už dostali výpověď, další budou zřejmě následovat. Informoval o tom web AutoŽivě.

Blíží se konec Jaguaru?

Jaguar se zdá být obětí vlastních problematických rozhodnutí. Oblíbená automobilka byla dlouhá léta ztělesněním prestiže a jedinečného designu. Pro mnohé je tak šokující, že se od svého původního plánu výroby luxusních aut se spalovacími motory rozhodla upustit. Jaguar momentálně čelí největší krizi ve své historii a za vše nemůže nic jiného než elektromobilita. Nebo lépe řečeno – rozhodnutí automobilky ohledně elektromobility. Plán zaměřit se výhradně na elektrickou mobilitu se sice může zdát odvážný, ale způsob, jakým je tento přechod realizován, vzbuzuje spíše pochybnosti než důvěru.

Konec slavné éry: Národní automobilka uzavírá brány, výroba i prodej aut se definitivně zastavují

iZdroj fotografie: DeFacto / Creative Commons / CC BY-SA
Budoucnost Jaguaru je nejistá

Jaguar se rozhodl na britském trhu přestat nabízet své tradiční a luxusní vozy. Již v roce 2025 skončí i jejich výroba a Jaguar se soustředí čistě na výrobu elektrických modelů. Logicky to znamená, že minimálně rok nebude mít co prodávat, tedy kromě svých ojetých vozidel. Plánem gigantické automobilky je vyrábět luxusní elektromobily, což by nemuselo být zrovna špatným nápadem, jenže automobilka nemá doposud připravené žádné konkurenceschopné produkty.

Automobilka s nejistou budoucností

V konkurenčním prostředí, kde dominují zavedené značky jako Tesla, Porsche, BMW či Mercedes-Benz, je těžké si představit, jak by Jaguar mohl získat zpět svou pozici na trhu. Rozhodnutí opustit střední třídu a soustředit se na zámožnou klientelu je možná správné v teorii, ale bez konkrétních produktů jde o riskantní krok. Značka Jaguar se teď nachází nad pomyslnou propastí a zdá se, že momentálně stojí jen ve stínu svého někdejšího já.

Na český trh míří nová automobilka. Má nádherné modely a svou cenou nadchne každého

iZdroj fotografie: DeFacto / Creative Commons / CC BY-SA
Jaguar momentálně čelí největší krizi ve své historii

Nejistá budoucnost, diskutabilní strategie a neúspěšná adaptace na nové tržní podmínky přivedly Jaguar do situace, která může být fatální. Rok bez příjmu z prodeje tradičních automobilů bude pro značku bezpochyby kritický. Vzhledem k tomu, že první elektromobily od Jaguaru by měly přijít na trh až v roce 2026, je zatím budoucnost této automobilky nejistá.

Jaký bude podle vás osud Jaguaru?

Diskuze Vstoupit do diskuze
60 lidí právě čte
Aleš Peterka
Autor článku

Aleš Peterka

Nadšenec do spotřebitelských a regionálních témat. Za svou primární oblast zájmu v rámci zpravodajství považuji hlavně informovat lidi o nekalých praktikách prodejců.

Zobrazit další články