Ve hře je nový astronomický poplatek za používání auta: 25 000 Kč / 1 rok

Provoz auta není nijak levná záležitost. Opravy, pohonné hmoty i povinné ručení udělají nejednomu řidiči pořádnou čáru přes rozpočet.

i Zdroj fotografie: JAn Dudík / Creative Commons / CC-BY-SA
                   

Nemalou finanční částku představují také dálniční známky, které už druhý rok po sobě zdražily. Víte od nás, že cena za roční kupón už je letos 2 440 korun, měsíční vyjde na 460 a desetidenní na 290 korun. Zákon totiž stanovuje, že dálniční poplatky budou zvyšovány každoročně v závislosti na inflaci.

Jsou elektromobily jen pro boháče?

To však není zdaleka všechno. S příchodem nových předpisů týkajících se elektrických aut se pomalu, ale jistě blíží doba, kdy budou muset řidiči v Evropě čelit výrazně vyšším nákladům na vlastnictví a provoz auta. Upozornil na to web AutoŽivě. Nový poplatek by měl vstoupit v platnost již zanedlouho. Politici a úředníci se snaží řidiče přesvědčit o tom, že elektromobily jsou naší budoucností. 

Konec elektromobilů: Po prvních mrazech přestaly fungovat. Řidiči jsou naprosto bezradní, nikam nedojedou

iZdroj fotografie: Martin Dvořák pro Události247
Provoz elektroauta může být poměrně nákladný

Není to tak dlouho, co byly zveřejněny údaje ze studie provedené nizozemským ministerstvem infrastruktury a vodního hospodářství, které ukazují, že elektrická auta jsou mnohem dražší na vlastnictví na provoz než ta se spalovacími motory. Psal o tom taktéž web AutoŽivě. A to i přes různé dotace, daňové úlevy a další podpory. Studie brala v úvahu všechny náklady spojené s vlastnictvím vozu, včetně nákupní ceny, nákladů na tankování nebo nabíjení, daní, pojištění a odpisu vozidla. Dle zjištění Událostí247 psal o podobném tématu před 2 roky i web iDnes.

Tuhé mrazy auta vyřadily z provozu

Uvedená studie také předpokládala čtyřleté období s tím, že vůz najede 15 000 kilometrů ročně. Výsledky byly opravdu překvapivé. I u těch nejlevnějších aut na trhu jsou totiž elektrické alternativy téměř o 25 000 korun za rok dražší než spalovací vozy. Znamená to, že po 4 letech vlastnictví elektrického auta mohou náklady stoupnout o téměř 100 000 korun v porovnání s autem se spalovacím motorem. 

EU zatočí s prodejem elektromobilů. Ten nejznámější už v Česku zakázala, brzy mohou přijít na řadu další

iZdroj fotografie: Peter Bond Edit this at Structured Data on Commons/ Creative Commons / CC-BY-SA
Je nutno říci, že na velké mrazy netrpí jenom elektroauta, ale i například dieselové motory

Není to však jediná nevýhoda, kterou elektromobily mohou přinášet. Psali jsme třeba o tom, že v Americe tuhé mrazy vyřadily z provozu auta na baterie a rychlonabíječky, a narušily i představy o pohotovém nabíjení baterií. Mráz totiž baterie v elektromobilech vybíjí více než dvakrát rychleji. Jejich schopnost generovat energii pomocí rekuperačního brzdění je omezena a proces nabíjení se výrazně zpomaluje.

Vlastníte elektromobil?

Diskuze Vstoupit do diskuze
83 lidí právě čte
Autor článku

Jiří Klimenský

Dlouholetý nadšenec v oblasti ekonomie a společenských témat. V minulosti jsem působil v několika menších regionálních médiích. Teď se snažím čtenáře informovat o důležitých tématech na Událostech247.

Zobrazit další články