Billa hlásí konec papírových cenovek. Geniální nápad má mnoho výhod. Jak se teď ale zákazníci dozví o ceně produktů?

Stejně jako čárové kódy, i papírové cenovky hlásí svůj konec. Billa zavádí novou ekologickou technologii, která ušetří zaměstnancům spoustu času.

i Zdroj fotografie: horslips5/ Creative Commons / CC-BY-SA
                   

Technologie se neustále posouvají dopředu, a tak některé vychytávky, na které jsme zvyklí, se budou měnit od základu. Nedávno jsme vám na webu Události247 přinesli informaci o konci čárových kódů. Ty budou nahrazeny QR kódy a zákazníci budou mít možnost si je načíst a následně si přečíst detailní informace o produktech. Společně s čárovými kódy se teď zákazníci supermarketů budou muset rozloučit i s klasickými papírovými cenovkami. Jaká technologie je nahradí?

Billa hlásí konec papírových cenovek

Billa, která patří mezi nejpopulárnější obchodní řetězce u nás, má momentálně v Česku 275 prodejen a neustále roste. Na popularitě by jí mohlo přidat i nové rozhodnutí definitivně skoncovat s tradičními papírovými cenovkami a nahradit je digitálními verzemi. Tento krok má nejen usnadnit aktualizaci cen, ale také snížit dopad na životní prostředí a přispět k efektivnějšímu provozu prodejen. V neposlední řadě přináší digitální cenovky i možnost zobrazit více informací o daném produktu.

Přihlaste se k našemu newsletteru a mimo jiné získáte možnost účastnit se soutěže a mít přehled o dalších nabídkách našich partnerů. Soutěž je pouze pro aktivní odběratele novinek.

Billa ruší cenovky ve svých obchodech. Zákaznici absolutně nechápou. Jak se asi dozvíme, kolik zaplatíme?

iZdroj fotografie: The original uploader was KF at English Wikipedia/ Creative Commons / CC-BY-SA
Billa jde ekologickou cestou, zruší všechny papírové cenovky

Změnu cenovek zaručeně ocení i pracovníci supermarketů, kterým značně ušetří práci. Sám si vzpomínám, když jsem brigádně pracoval v jednom z velkých obchodních řetězců. Cenovky se musely měnit každý týden – minimálně na pultech s masem a pomazánkami. Každý týden šly do akce nové produkty a ty, které v akci byly minule, se vrátily zase na svou původní cenu.

Pro zaměstnance to znamenalo vytisknutí nových cenovek, jejich nastříhání, vyřazení starých cenovek a jejich nahrazení těmi novými. Spotřeba papíru byla obrovská a tento úkon byl více než otravný. Můžu tak s klidem na srdci říct, že digitální cenovky udělají radost každému zaměstnanci supermarketu.

Jen samé výhody

Přechodem na digitální displeje se obchodní řetězce nejen vyhnou plýtvání, ale také sníží spotřebu tonerů a dalších tiskových zdrojů. Redakce Událostí247 zjistila, že Billa díky tomuto kroku navíc ročně zachrání 743 stromů a vyhne se tak plýtvání, proti kterému usilovně bojuje už dlouhá léta. Zavedla například i prodeje tašek se zlevněným ovocem, a potraviny, které se neprodají, míří do potravinových bank. Jak jsme se mohli dočíst v online časopise České statistického úřadu, jen v Brně vyhodí průměrný obyvatel za rok přibližně 37,4 kilogramu potravin. Kolik jich pak asi musí vyhazovat některé obchody.

Které potraviny v roce 2025 zdraží? Hned 4 oblíbené produkty bude muset spousta z nás oželet. Jejich cena bude nehorázná

iZdroj fotografie: Cristipe1970/ Creative Commons / CC-BY-SA
Nové cenovky budou už pouze v digitální podobě

Cenovky v digitální verzi, které Billa připravuje, jsou jasně čitelné a mohou zobrazovat i doplňující informace, například QR kódy s detaily o produktech. V neposlední řadě, jak jsem již zmiňoval, tato technologie umožní rychlou reakci na změny v cenové politice, čímž zaměstnancům ušetří spoustu času. Je jisté, že zavádění moderních technologií bude brzy implementováno do všech českých supermarketů a my, jakožto zákazníci, se na tyto změny musíme co nejdříve připravit. Ekologické a technologické inovace jdou ruku v ruce a pevně věřím tomu, že toto nebude jediná změna, která nás čeká.

Co na tento krok říkáte?

Diskuze Vstoupit do diskuze
Autor článku

Aleš Peterka

Nadšenec do spotřebitelských a regionálních témat. Za svou primární oblast zájmu v rámci zpravodajství považuji hlavně informovat lidi o nekalých praktikách prodejců.

Zobrazit další články