Oblíbená restaurace uzavřela 2 000 poboček. Zákazníci našli v jídle krysu, jiní si stěžovali na štěnice

Nejdříve krysa, poté štěnice. Zákazníkům dochází trpělivost, oblíbený řetězec restaurací proto uzavřel většinu svých poboček. Co bude dál?

i Zdroj fotografie: Aleš Peterka pro Události247
                   

Redakce Událostí247 vás pravidelně informuje o závadných potravinách a dokonce i podnicích, které musely být uzavřeny kvůli porušování hygienických pravidel. Každopádně, takto extrémní případ jsme tady ještě neměli. Jeden z nejoblíbenějších řetězců restaurací na světě totiž musel nedávno uzavřít téměř všechny své restaurace. Zákazníci si totiž stěžovali na to, že ve svých jídlech našli krysu i drobný hmyz, jako například štěnice.

Japonský řetězec zavírá své restaurace

Jeden z největších japonských řetězců restaurací Sukiya se rozhodl uzavřít téměř všechny své pobočky, které v současnosti čítají bezmála 2 000 provozoven, aby provedl důkladný úklid a splnil veškeré hygienické požadavky. Jak redakce Událostí247 zjistila, restaurace prodávající gyudon, neboli misky s rýží a hovězím masem, má za sebou hned několik incidentů týkajících se nedostatečné hygieny. K prvnímu incidentu došlo už letos v lednu v pobočce Tottori v západním Japonsku – zákazníci totiž v misce s polévkou miso našli krysu.

Soutěž o pobyt v lázních s all-inclusive

Přihlaste se k našemu newsletteru a mimo jiné získáte možnost účastit se soutěže a mít přehled o dalších nabídkách našich partnerů. Soutěž je pouze pro aktivní odběratele novinek.

Jídlo z restaurace za 39 Kč. Češi objevili novou službu, na které šetří obrovské peníze. Vařit doma se už nevyplatí

iZdroj fotografie: Hygienická stanice hlavního města Prahy
V restauracích řetězce Sukiya bojují s hygienickými problémy

Sukiya se tenkrát omluvila a slíbila, že se tomuto problému bude věnovat. Bohužel, o dva měsíce později začali zákazníci nacházet ve svých miskách drobný hmyz. Zpráva o problémech řetězce restaurací nakonec obletěla celý svět a Sukiya nakonec rozhodla, že své restaurace dočasně uzavře. „Tuto situaci bereme vážně a rozhodli jsme se dočasně uzavřít všechny prodejny Sukiya, kromě několika prodejen nacházejících se v obchodních centrech,” píše řetězec na svém webu.

Co bude dál

Téměř všechny restaurace řetězce Sukiya byly uzavřeny a to na celých pět dní, aby se předešlo dalšímu zamoření škůdci a hlodavci. Ačkoliv se řetězec na svých webových stránkách omluvil, pravděpodobně teď bude čelit velkým problémům a bude mít co dělat, aby si u svých zákazníků opět získal potřebnou důvěru. „Je neuvěřitelné, že se něco takového děje v Japonsku. Vždyť to má být nejčistší země na světě. Do takové restaurace bych už nikdy nešel,” vzkazuje jeden ze zákazníků na facebookové stránce řetězce.

Restaurace zavádí nové pravidlo: Platit budeme předem, a to ještě dříve, než nám donesou pití

Sukiya je součástí Zensho Holdings, která vlastní další restaurační řetězce v Japonsku. Po potvrzení nálezu krysy v polévce se akcie společnosti v pondělí propadly, ale během týdne se opět stabilizovaly. Zda budou mít tyto incidenty trvalé následky a poškodí řetězec Sukiya natolik, aby musel trvale zavřít nějaké své pobočky, ukáže jen čas.

Navštívili byste někdy restauraci, ve které by došlo k takovému problému?

Diskuze Vstoupit do diskuze
130 lidí právě čte
Autor článku

Jiří Klimenský

Dlouholetý nadšenec v oblasti ekonomie a společenských témat. V minulosti jsem působil v několika menších regionálních médiích. Teď se snažím čtenáře informovat o důležitých tématech na Událostech247.

Zobrazit další články