Dělá prodavačku už 40 let a bohaté zákazníky pozná na první pohled. Teď prozradila, podle čeho je dokáže odhalit

Pracuje už více než 40 let jako prodavačka a podle chování zákazníka dokáže během pár sekund odhadnout, zda má, nebo nemá vysoký příjem.

i Zdroj fotografie: Vadim Andreev SP / Creative Commons / CC-BY-SA
                   

Už se vám někdy stalo, že byste při pohledu na úplně cizího člověka začali uvažovat nad tím, čím se asi živí? Zda je bohatý, nebo chudý? A myslíte si, že někdo takhle uvažuje, když se dívá na vás? Pokud ne, jste na omylu. Jak totiž prozradila jedna z pokladních v nejmenovaném německém supermarketu, dělá to úplně každá prodavačka, a to, zda jste bohatý, nebo chudý, dokáže prý odhadnout už při jediném pohledu na vás a zboží, které kupujete. Jak to pozná?

Bohatý vs chudý zákazník

O tom, že některé pokladní dokáží odhadnout to, zda je zákazník chudý, nebo bohatý, vás již redakce Událostí247 v minulosti informovala. Jednou z takových pokladních je například paní Ulrike z Německa, která by se klidně mohla živit jako psycholog. Dokáže totiž během několika sekund odhadnout nejen to, zda jsou bohatí či chudí, ale také jejich charakter.

Přihlaste se k našemu newsletteru a mimo jiné získáte možnost účastnit se soutěže a mít přehled o dalších nabídkách našich partnerů. Soutěž je pouze pro aktivní odběratele novinek.

Blíží se konec klasických účtenek v obchodech. Zákazníci nechápou, jak teď zjistíme, jestli nás prodavačka neobrala o peníze?

iZdroj fotografie: Lidl ČR
Ulrike se živí jako prodavačka už přes 40 let

Jak redakce Událostí247 zjistila, Ulrike se živí jako prodavačka už přes 40 let a nedávno byla oslovena, aby promluvila o chování zákazníků. V rozhovoru pro německý deník Frankfurter Allgemeine Zeitung se svěřila s tím, jak snadné je pro zkušenou prodavačku odhadnout finanční situaci lidí už při běžném nákupu. Podle ní ti, kdo mají dostatek peněz, nad cenovkami příliš nepřemýšlí. Bez váhání sahají po nejdražších výrobcích, často vybírají biopotraviny a vůbec je nezajímají speciální akce či výprodeje. „Většinou ani nechtějí účtenku,“ říká Schwerdhöferová.

Ti, co nejsou bohatí, se chovají jinak

Jak Ulrike v rozhovoru popsala, lidé s omezeným rozpočtem se chovají na rozdíl od těch bohatých naprosto jinak. Na nákup přicházejí s přesným seznamem, pečlivě počítají každou korunu a v košíku mají hlavně zboží ve slevě. „Někdy mají na seznamu jen dvě nebo tři věci, ale všechno musí odpovídat rozpočtu,“ vysvětluje zkušená pokladní.

Jakou výplatu berou pokladní v Lidlu, Albertu či IKEA? Odpověď Čechy překvapila, takové sumy nikdo nečekal

iZdroj fotografie: Daniel Procházka pro Události247
Ulrike okamžitě pozná, jak na tom zákazník je s financemi

Ulrike si všímá i dalšího zajímavého jevu. Někteří lidé se za to, co si kupují, stydí. Typickým příkladem jsou erotické časopisy – ty zákazníci často pokládají na pás obrácené tak, aby nebyl vidět obal. „Ale abych je mohla naskenovat, musím je otočit – a někdy si řeknu v duchu: ‚No vida, hezký výběr,‚“ směje se pokladní. I po desetiletích za kasou si Ulrike uchovala smysl pro humor. Podle ní chování při nakupování prozradí o lidech mnohem víc, než by si sami přáli – od výše příjmu po stud z určitých produktů.

Co si o tom myslíte?

Diskuze Vstoupit do diskuze
Autor článku

Daniel Procházka

Nadšenec do politiky a kultury. Momentálně i redaktor pro Události247, díky kterým můžu své zájmy rozvíjet.

Zobrazit další články