Na internetu se šíří nový typ podvodu, který už má bohužel na svědomí několik obětí. Stačí chvilka nepozornosti a rázem vám zmizí peníze z bankovního účtu.
Redakce Událostí247 vám za dobu své existence přinesla tolik příběhů týkajících se podvodného jednání a praktik, že by všechny vydaly na jednu velkou knihu. Je to smutné, ale taková je bohužel realita. Podvodníci a zloději neustále přicházejí s novými praktikami, kterým je opravdu snadné naletět. Nedávno to byl například podvod s černou obrazovkou, teď podvodníci využívají důvěry lidí, kteří by rádi zdarma získali věrnostní body u svých oblíbených společností.
Podvod s věrnostními body
Z Rakouska se do Česka začíná šířit nový podvod s věrnostními body. Podvodníci nalákali 76letého muže na falešnou nabídku odměn za věrnostní body. Vše začalo na první pohled věrohodným e-mailem, který vypadal, jako by pocházel od známého mobilního operátora. V textu se tvrdilo, že muž má k dispozici věrnostní body, jež může směnit za atraktivní odměny – například elektroniku nebo cestovní poukazy. Stačilo prý pouze uhradit drobný poplatek za dopravu.
Jak redakce Událostí247 zjistila, podvodníci muže přesměrovali na falešné webové stránky, které byly zpracovány tak věrohodně, že ani zkušenější uživatel by nemohl snadno poznat rozdíl oproti skutečnému webu. Senior zde bez podezření zadal číslo své kreditní karty a následky na sebe nenechaly dlouho čekat. Během několika dní došlo k neoprávněnému odčerpání finančních prostředků v celkové výši více než 1 500 eur, tedy přibližně 37 500 Kč.
Podobných případů přibývá
Po zjištění podvodu nechal senior svou kartu neprodleně zablokovat. Podle vyjádření Stephanie Berger z oddělení prevence kriminality hornorakouské policie hrozilo i riziko dalších pokusů o neoprávněné platby. „Podvodníci často rozesílají tyto nabídky plošně – tzv. naslepo. Lidé, kteří u daného operátora službu nemají, si jednoduše e-mailu nevšímají. Ti, kdo jsou skutečnými zákazníky, ale mohou snadno naletět,“ upozornila.
V tomto případě se jedná o takzvaný phishing, při kterém útočníci používají techniky sociálního inženýrství k získání citlivých informací, jako jsou přihlašovací údaje, hesla nebo údaje o platebních kartách. Policie proto varuje všechny občany před podobnými zprávami a radí, aby si vždy ověřili pravost nabídek přímo u oficiálního poskytovatele služeb – nejlépe telefonicky. Jakmile má člověk jakékoli pochybnosti, je lepší nabídku ignorovat a kontaktovat zákaznickou linku firmy, než riskovat ztrátu peněz.
Přišel vám někdy podvodný e-mail?


